بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران، طی آذر ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۵۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل رشد ۱۶ درصدی حجم و ۲۶ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»، طی مدت مذکور تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۷۳۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۷ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۹۸۴ هزار و ۳۵۰ تن انواع قیر، ۳۳۶ هزار و ۳۸۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۵۵ هزار و ۹۰۲ تن مواد شیمیایی، ۶ هزار و ۳۰۰ تن سلاپس واکس، ۶۰۳ هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۲هزار و ۵۲۵ تن عایق رطوبتی، ۱۰۰ تن آرگون، ۱۰هزار و ۵۵ تن روغن پایه، ۱۷ هزار و ۱۹۰ تن گوگرد و ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی آذر ماه میزبان معامله یک میلیون و ۹۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال بود.در این تالار یک میلیون و ۲۱ هزار تن انواع فولاد، ۲۳هزار و ۸۹۵ تن انواع مس، ۴۸۰تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸تن کنسانتره، ۲۹ هزار و ۸۰ تن آلومینیوم، ۲ هزارو ۴۰۰ تن کک، ۳۴۰ تن شمش روی، ۲۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۳۰ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۹ هزار تن کالا را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها