زيره و زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالای ایران، معامله گران با انعقاد ۳۴۵ هزار و ۵۷ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز ارزش معاملاتی بیش از ۷۰۴۸ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال را رقم زدند.

به گزارش « کالاخبر»؛ طی هفته قبل قراردادهای آتی زیره سبز در دو سررسید آبان آذر ۹۸ با ثبت ارزش ۵۰۶۸ میلیارد ریالی، بیشترین سهم را در ارزش کل معاملات به خود اختصاص داد. بطوریکه در سررسید آبان قرارداد آتی زیره سبز معامله گران تعداد ۵۱ هزار و ۶۰۳ قرارداد را منعقد کردند و ارزش ۱۹۶۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی را برای آن به ثبت رساندند.

در سررسید آذر ماه ۹۸ نیز انعقاد تعداد ۸۱ هزار و ۳۴۸ قرارداد آتی زیره سبز ارزشی بیش از ۳۱۰۷ میلیارد ریال را رقم زد.

در دو سررسید معاملاتی زعفران نگین نیز بیش از ۲۰۲۰ هزار و ۷۲۰ قرارداد منعقد شد تا این محصول پایه از نظر حجم معاملات در جایگاه نخست معاملات این هفته قرار گیرد. در این قرارداد و برای دو سررسید آبان و مهر ۹۸ ارزش معاملات به بیش از ۱۸۹۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

معامله گران طی هفته گذشته ۹۳۷۸ قرارداد آتی زعفران رشته ای را نیز برای دو سررسید مهر و آبان امسال منعقد کردند تا ارزش ۸۱ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریالی برای آنها به ثبت برسد.

در پایان این گزارش می افزاید، در جریان معاملات دوره مذکور معاملات آتی زعفران به جز در سررسید مهر ماه قرارداد آتی زعفران رشته ای، با استقبال معامله گران همراه شد تا حجم و ارزش معاملات این قراردادها نسبت به هفته پیش از آن افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها