• ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 31339
هند

ذخایر ارزی هند تا پایان ماه سپتامبر به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بیزینس ایندیا، بانک مرکزی هند در گزارش جدید خود از وضعیت ذخایر این کشور اعلام کرد که  هند تا پایان ماه سپتامبر ۴۳۳.۵۹ میلیارد دلار ذخیره ارزی و طلا داشته است که بالاترین رکورد ثبت‌شده ذخایر ارزی در این کشور محسوب می شود. این رکورد شکنی تازه به دنبال افزایش ۵.۰۲ میلیارد دلاری ذخایر در طی ماه سپتامبر رخ داده است. از مجموع ذخیار ارزی فوق، ۴۰۱.۶۲ میلیارد دلار به شکل ارز خارجی و ۲۶.۹۵ میلیارد دلار را طلا تشکیل داده است.

شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند در نشست خبری خود به مناسبت این رکوردشکنی گفت که هند بین ماه های آوریل تا اکتبر، ۲۱.۷ میلیارد دلار به ذخیار طلا و ارز خود افزوده است. ذخایر ارزی هند بیشتر از همه بر حسب دلار بوده است و به ترتیب یورو، پوند و ین ژاپن در رده‌های دوم تا چهارم ذخایر ارزی قرار داشته اند.

 میزان ذخایر ارزی به شکل حق برداشت مخصوص از صندوق بین المللی پول بر خلاف ذخایر ارز و طلا کاهشی بوده است و با هفت میلیون دلار کاهش به ۱.۴۲۸ میلیارد دلار رسیده است. هم چنین طبق اعلام بانک مرکزی هند، ذخایر ارزی هند در نزد صندوق بین المللی پول با ۱۷ میلیون دلار کاهش به ۳.۶۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

انتشار خبر رکوردشکنی ذخایر ارزی هند باعث تقویت ارزش پول ملی این کشور در معاملات ارزی شد تا جایی که هر دلار آمریکا به ۷۰.۸۴ روپیه، هر یورو به ۷۷.۷۸ روپیه، هر پوند انگلیس به ۸۷.۳۷ روپیه و هر فرانک سوئیس به ۷۱.۱۵ روپیه کاهش یافتند. هم چنین ارزش روپیه به ۱.۵۰۹۶ ین ژاپن رسید.

به گفته رویترز، به دنبال افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، هند در ماه سپتامبر ۲۶ تن طلا وارد کرده است که پایین ترین میزان واردات ماهانه این کشور در طول سه سال اخیر محسوب می شود. این رقم در مقایسه با سپتامبر سال گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها