• ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 23839
طلا

هند دهمین دارنده بزرگ طلا در جهان است که طبق اطلاعات صندوق بین‌المللی پول در سال جاری تاکنون ۸.۲ تن از این فلز گران‌بها را خریداری کرده است.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از راشاتودی ، انتظار می‌رود بانک رزرو هند ۱.۵ میلیون اونس معادل ۴۶.۷ تن طلا به ذخایر رو به افزایش خود اضافه کند. ذخایر طلای این کشور پس از پیوستن به کمپین جهانی ضد دلار رکورد زده است.

هند دهمین دارنده بزرگ طلا در جهان است که طبق اطلاعات صندوق بین‌المللی پول در سال جاری تا حالا ۸.۲ تن از این فلز گران‌بها را خریداری کرده است. خزانه این کشور در حال حاضر ۶۰۷.۸ تن فلز زرد دارد که حدود هفت درصد ذخایر ارز خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد.

طبق آخرین گزارش شورای جهانی طلا ، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان ۶۵۱.۵ تن طلا در ۲۰۱۸ خریده اند. نرخ سالانه ۷۴ درصدی خرید طلا این رقم را به بالاترین رقم سالانه رسانده است.

بسیاری کشورها در تلاش برای متنوع کردن ذخایر خارجی خود به دور از دلار آمریکا ، طلا ذخیره می‌کنند. دلیل آن هم درگیریهای متعدد ژئوپولیتیکی ، جنگ های تجاری و تحریم هایی است که واشنگتن به بهانه های مختلف علیه اعضای بازارهای جهانی اعمال کرده است.

چین ششمین دارنده بزرگ طلا در جهان است که ذخایر خود را در ماه مارس از ۶۰.۲۶ میلیون اونس ماه گذشته به ۱۹۰۰ تن معادل ۶۰.۶۲ میلیون اونس رسانده است. در همین حین، بانک‌مرکزی روسیه گزارش داد که این کشور  ۱۸.۷ تن از این فلز گرانبها را به ذخایر روسیه در ماه مارس اضافه کرده است و مقدار دارایی طلای این کشور را به ۲۱۷۰  تن معادل ۶۹.۷ میلیون اونس رسانده است.

هاوی لی، یک اقتصاد دان بانک OCBC در سنگاپور گفت: به نظر می‌رسد یک الگو وجود دارد. نه فقط در مورد بانک رزرو هند، بلکه بانک‌های مرکزی سراسر جهان تمایل دارند هنگام بی‌ثباتی فضای اقتصاد کلان، ذخایر طلای خود را بالا ببرند.

بدون شک یکی از بزرگترین خریداران طلا در ماه‌های اخیر چین بوده است که در بحبوحه درگیری تجاری با آمریکا قرار دارد و می‌خواهد ذخایر تریلیون دلاری خود را متنوع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها