افتتاح

مراسم «آیین آغاز معاملات قراردادهای آتی پسته در بورس کالای ایران» روز یکشنبه ۲۱ مهرماه با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه و فعالان بازار پسته کشور برگزار می شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ قرارداد آتی پسته در حالی روز یکشنبه هفته آینده در بورس کالا راه اندازی می شود که فعالان بخش کشاورزی از نیمه دوم سال ۹۶ و همزمان با فصل برداشت زعفران با آغاز معاملات گواهی سپرده زعفران و در ادامه با راه اندازی معاملات آتی زعفران، گواهی سپرده و آتی زیره سبز و هفته گذشته با شروع معاملات گواهی سپرده پسته مواجه شدند تا به مرور فعالان این حوزه در پیوند با بازار سرمایه با کارکرد ابزارهای مالی نوین آشنا شوند. به این ترتیب ۲۱ مهرماه از قرارداد آتی پسته رونمایی می شود تا مثلث این بازار مالی با حضور همزمان سه محصول زعفران، زیره و پسته تکمیل شود. 
گفتنی است، نخستین قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ برای تحویل آذر ماه ۱۳۹۸ بوده و اندازه هر قرارداد ۱۰۰ کیلوگرم است. حداکثر حجم هر سفارش نیز تا ۲۵ قرارداد و حد نوسان قیمت روزانه حداکثر مثبت و منفی ۵ درصد با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها