بورس کالا

طی هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، در حالی حدود ۶۲۱ هزار و ۱۶۳ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۸ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۱ درصدی حجم و ۱۷ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتي و معدني، ۳۷۴ هزار و ۳۸۸ تن انواع کالا با ارزشي نزدیک به ۵ هزار و ۶۷۷ميليارد ريال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۳۰۴ هزار و ۴۸۵ تن انواع فولاد، ۱۰ هزار و ۲۲۰ تن انواع مس، ۴ هزار و ۳۴۰ تن آلومینیوم،۲۰۰ تن روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی از سوی مشتریان خريداري شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلي و صادراتي تالار فرآورده هاي نفتی و پتروشيمي، ۲۴۴ هزار و ۴۲۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال به فروش رسید؛ در اين تالار، ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ تن انواع قير، ۳۵ هزار و ۷۱۴ تن مواد پليمري، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن وکيوم باتوم، ۲۴ هزار و ۵۹۰ تن لوب کات، ۱۶ هزار و ۷۰۶ تن مواد شيميايي، ۵۰ تن عایق رطوبتی، ۶ هزار و ۶۲۰ تن گوگرد و یک هزار تن سلاپس واکس معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله یک هزار تن گندم، ۵۰۰تن شکرسفید و ۲۵۰ تن روغن خام بود.

براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، برای گروه های کالایی شکر، روغن خام، مس، آلومینیوم ،روی، سنگ آهن، فولاد، گوگرد و مواد شیمیایی رشد معاملات ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها