بورس كالا

رکورد ارزش روزانه معاملات بورس کالای ایران در بازار فیزیکی به تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ و ثبت ارزش ۷۴۰۰ میلیارد تومانی برمی گردد که دیروز نیز با دادوستد ۵۵۶هزار تن محصول، بار دیگر ارزش معاملات روزانه بازار فیزیکی به حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان رسید تا روزی پررونق و تاریخی در این بورس سپری شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ برای دومین بار در سال جاری معاملات بازار فیزیکی بورس کالا روز گذشته با ثبت معامله ۵۵۶ هزار و ۲۰۲ تن محصول به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان رسید تا بعد از یک ماه مجددا این رقم قابل توجه بر تابلوی معاملات نقش ببندد.

روز گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شده متعلق به تالار محصولات صنعتی و معدنی بود. در این تالار ۲۳۹ هزار تن انواع کالا شامل مس کم عیار، شمش آلومینیوم، مس کاتد و شمش طلا که عمده آن یعنی چیزی حدود ۲۳۸ هزار تن آن ورق فولادی بود، مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه ارزشی معادل ۵۳ هزار و ۴۵ میلیارد ریال را به ثبت رساند.

لازم به ذکر است، در معاملات روز گذشته ۱۷ هزار و ۵۶۰ تن سیمان در تالار سیمان دادوستد شد و ۲۳۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه نیز در تالار حراج باز مورد معامله قرار گرفت.

همچنین ۳۶ هزار و ۵۰ هزار تن وکیوم باتوم، مواد پلیمری، روغن پایه، قیر و مواد شیمیایی نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و ۲۲۲۳ تن قیر، الکیل بنزن سنگین و عایق رطوبتی در تالار صادراتی به فروش رسید.

در روزی که گذشت بازار فرعی بورس کالا هم معامله ۷۵۶ تن الیاف استیپل پلی استر، انیدرید فتالیک و بوتادین را تجربه کرد.

رکورد معاملات روزانه در چهارم مهر جابه جا شد

به گزارش «کالاخبر»؛ رکورد ارزش معاملات روزانه بورس کالا به روز ۴ مهر ماه سال جاری و ثبت بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان معامله برمی گردد. در این روز ۴۰۴ هزار تن ورق گرم، سیمان، کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی، مس کاتد، مس کم عیار، شمش هزار پوندی آلومینیوم، روی، بیلت آلومینیوم  و هیدروکسید آلومینیوم در تالار صنعتی معامله شد و تالار حراج باز نیز در آن روز میزبان معامله ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی بود.

همچنین تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز معامله ۷۹ هزار و ۳۹۹ تن وکیوم باتوم، لوب کات، مواد پلیمری، مواد شیمیایی و اسلاک واکس را تجربه کرده و ۵ هزار تن قیر و ۱۰۵ تن عایق رطوبتی هم در تالار صادراتی به فروش رسیده بود. بازار فرعی هم میزبان دادوستد ۲ هزار تن اکسید آلومینیوم و۳۰ تن منو کلرو استیک اسید بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها