تامین مالی

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صمت طی برگزاری نشست هایی با شماری از شرکت‎ها در راستای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه ابزار سلف در بورس کالا را به عنوان یکی از راهکارهای موجود برای تامین منابع مالی موردنیاز تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یا تامین سرمایه درگردش واحدهای فعال تولیدی عنوان کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، علیرضا هادی در این نشست گفت: یکی از وجوه تامین مالی، مراجعه به سرمایه‌های سرگردان مردمی با استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه است. در این زمینه جلسات متعددی با حضور بنگاه‌ها و فعالان صنعتی به‌همراه مدیران شرکت‌های تامین سرمایه برای استفاده از این ظرفیت برگزار کرده‌ایم. هدف ما از این گردهمایی‌ها، آشنایی دقیق‌تر بنگاه‌ها در حوزه صنعت و معدن با روش‌های نوین تامین مالی، به‌ویژه از طریق بازار سرمایه است و با توجه به اهمیت رویداد کیش اینوکس که اواخر آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، تلاش داریم با برگزاری همایش و نشست‌هایی با موضوع راهکارهای انتشار انواع اوراقی نظیر اجاره، جعاله، مرابحه، منفعت و... در بازار سرمایه به‌همراه الزامات آنها، توسعه ابزار سلف در بورس کالا و... برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یا تامین سرمایه درگردش واحدهای فعال تولیدی منابع مالی تامین کنیم.

وی با اعلام وجود بیش از ۶۰۰ شرکت در بازار سرمایه گفت: تقریبا ۳۴۰ شرکت از این تعداد به بخش صنعت مربوط است و تنها حدود ۴۰ شرکت از ابزارهای مالی مدنظر استفاده می‌کنند. بر این اساس، ترویج این موضوع و به‌هم‌رسانی بنگاه‌ها و شرکت‌های تامین سرمایه برای رفع مشکلات مالی فعالان صنعتی از اهداف وزارت صنعت و معدن است.

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صمت در ادامه به فعالیت حدود ۸۵ هزار بنگاه اقتصادی دارای مجوز از وزارت صمت اشاره کرد و افزود: ۳۷۰۰ بنگاه از این تعداد در زمره شرکت‌های بزرگ و دارای بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل هستند.

به گفته هادی، از منظر اشتغال‌زایی، بنگاه‌های تا ۱۰ نفر جزو بنگاه‌های خرد، تا ۵۰ نفر در زمره بنگاه‌های کوچک، تا ۱۰۰ نفر جزو بنگاه‌های متوسط و بالای ۱۰۰ نفر، بنگاه‌های بزرگ محسوب می‌شوند. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین مالی در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: وزارت صمت با شناسایی شماری از بنگاه‌های دچار تنگناهای مالی برای تکمیل طرح‌ها و بهره‌برداری نهایی تلاش دارد تا با رفع مشکلاتشان، زمینه افتتاح آنها را تا پایان دولت دوازدهم فراهم سازد. این طرح‌ها در فهرست پروژه‌های حائزاهمیت برای کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها