زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:باید صنعت‌گران را با ابزارهای جدید مالی آشنا کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال مذاکرات با مدیران بازار سرمایه و شرکت‌های تأمین سرمایه است تا زمینه‌های استفاده صنعت از این ابزارهای جدید مهیا شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که با حضور استاندار، مدیران اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد تأمین مالی در صنعت از طریق نظام بانکی صورت می‌گیرد و ما در صددیم استفاده از دیگر منابع مالی را در بخش صنعت، معدن و تجارت تقویت کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های واحدهای صنعتی ، تأمین مالی برای سرمایه‌ در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که برای این موضوع در غالب تبصره ۱۸ تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این تسهیلات جهت سرمایه‌ در گردش، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و امیدواریم تا قبل از سال فرآیند ثبت نام آن را آغاز کنیم.

زرندی افزود: تسهیلات طرح رونق تولید، همچنان از طریق سامانه بهین‌یاب در حال انجام است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چهار هزار میلیارد تومان برای صنعت قطعه‌سازان در نظر گرفته شده که فرآیند اعطای این تسهیلات آغاز شده و مبنای آن معرفی شرکت‌های قطعه‌ساز از سوی خودروسازان است.

وی در ادامه حفظ تولید و اشتغال در صنعت را یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت در سال آینده دانست و افزود : باید به واحدهای صادراتی نگاه ویژه داشته باشیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حمایت از این واحدها را در اولویت خود قرار داده است.

وی تنوع در محصول و بازارهای صادرات را مهم دانست و تأکید کرد: در برخی از محصولات بیش از نیاز بازار داخل تولید داریم و حتماً برای سال‌های آینده باید به‌طور جدی واحدهای تولیدی برنامه‌های صادراتی را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: تشکل‌های صادراتی در کشور باید تقویت شده و بیش از گذشته نقش‌آفرینی داشته باشند.

زرندی همچنین گفت: آموزش صنعت‌گران امر بسیار مهمی است که در این زمینه، تشکل‌های خصوصی نیز می‌توانند ایفای نقش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها