• ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر: 34021
مس

یک پرسش در اذهان بازرگانان و معدنکاران فلزات به هنگام ورود آن‌ها به گردهمایی هفته بورس فلزات لندن این بود که آیا تقاضای چین به بهبود قیمت فلزاتی نظیر مس که دچار وضعیت متزلزل هستند، در سال ۲۰۲۰ کمک خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت اغلب فلزات در سال ۲۰۱۹ به علت ضعف در صنایع پر تقاضا برای این کالاها مانند صنعت اتومبیل‌سازی و عدم اطمینان در تجارت جهانی تنزل یافته است. قیمت‌های فلز سرخ، که غالبا معیار سلامت اقتصاد جهانی است و در بخش‌های برق و ساختمانی کاربرد دارد، به خاطر مسائل تجاری بین ایالات متحده و چین آسیب دیده‌اند. مس به این علت که نا آرامی‌های اخیر در شیلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده این فلز در جهان، هیچ خیری برای صنعت فلزات نداشته مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

ادوارد مایر، از تحلیلگران موسسه دلالی اد اند من کاپیتال مارکتس، بیان کرد: که تنها چیزی که مورد نیاز، این است که ابهامات مربوط به عرصه تقاضا برطرف شوند. چین، که نیمی از مصرف مس پالایش یافته جهانی را بر عهده دارد، تعیین‌کننده بهبود یا عدم بهبود قیمت فلزات است. تولید ناخالص داخلی چین در فصل سوم سال جاری تنها ۶ درصد رشد داشت، که کندترین آهنگ رشد در رکوردهای ثبت شده از ۱۹۹۱ به بعد به شمار می‌رود.

ویلیام هس، از بنیان‌گزاران شرکت مشاوره پی آر سی ماکرو، تصریح کرد: این داده‌ها نمی‌توانند راهنماهای قابل اتکایی در راستای اقتصاد چین باشند.

هِس افزود: او نشانه‌های بهبودهایی را که در اوخر ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ رخ خواهند داد می‌بیند. مقامات چین در حال ترغیب توسعه‌دهندگان به توقف خرید زمین‌های جدید و درخواست از آن‌ها برای تکمیل دارایی‌های بیشتری که از قبل در دست اقدام بوده‌اند می‌باشند. این دارایی‌ها شامل احداث ساختمان‌هایی همراه با سیم‌کشی‌های الکتریکی می‌شوند که خبر خوبی برای صنعت مس است. زمانی که روز پنجشنبه گزارش شد که مقامات چینی  در نشست‌های خصوصی خود تردید دارند که به قرارداد تجاری بلند مدتی با ایالات متحده دست یابند، قیمت‌های مس تنزل یافت. با وجود این، قیمت‌های مس لندن در روز جمعه زمانی که یک بررسی خصوصی نشان داد فعالیت‌های تولیدی در چین بهتر از حد انتظار بوده‌اند بهبود یافتند.

یک تحلیلگر فلزات پایه مستقر در چین عنوان کرد: قیمت‌های بازار امروز به خاطر داده‌های کائیکسین بالا بوده اما داده‌های شاخص مدیران خرید محدود است. مس بورس فلزات لندن پس از سقوط ۱۸ درصدی در سال ۲۰۱۸، در سال جاری تا کنون کاهشی دو درصدی داشته است. در صورتی که تقاضای مس رو بهبود بگذارد عرضه ناکافی در اثر توقف تولید در چندین معدن در شیلی و متزلزل بودن دو معدن مس لاس بامباس و تیا ماریا در پرو ایجاد مشکل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها