1442909127_141112_978.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان ارشد اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین نظرسنجی حاکی است که اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد، ولی کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا در هفته آتی رای داده اند.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکو و توییتر بیش از ۶۶۳ نفر از سرمایه گذاران بین المللی شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۵۸ نفر معادل ۶۹ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۱۲۴ نفر معادل ۱۹ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند. ۸۱ نفر معادل ۱۲ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

از ۲۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز که در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند، ۱۳ نفر معادل ۵۰ درصد به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. ۹ نفر معادل ۳۵ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و ۴ نفر معادل ۱۵ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ۱.۶ درصدی روبرو شده است. طلا نتوانسته است روند صعودی قیمت را که پس از انتشار آمارهای ناامید کننده بازار اشتغال آمریکا آغاز کرده بود، ادامه دهد و بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

افزایش ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت جهانی طلا داشته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی ادامه خواهد یافت و این عامل تاثیر مهمی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا دارد.

آدام باتون از پایگاه اینترنتی فارکس لایو تاکید کرد: ارزش دلار طی هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت. به نظر من قیمت طلا طی روزهای آینده تا سطح ۱۲۵۰ دلاری کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. تا زمانی که طلا نتواند سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند نمی توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت چندان امیدوار بود.

به نظر می رسد با آغاز دوران کاهش تقاضای فصلی برای طلا، فشار بیشتری بر قیمت این فلز زرد وارد خواهد شد.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها