gold+bars.jpg

موسسه مالی یو بی اس سوییس اعلام کرد: قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با روندی صعودی روبرو شده و هر گونه کاهش قیمت در شرایط کنونی می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بین المللی باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، یکی ازتحلیلگران ارشد موسسه یو بی اس تاکید کرد: طلا می تواند در کوتاه مدت به سطح بالاتر از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس دست یابد، ولی سرمایه گذاران بین المللی باید نسبت به تحولات بازار طلا کاملا مراقب و محتاط باشند.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا پس از کاهش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۵ میلادی، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید در شرایطی که قیمت طلا نزدیک به سطح ۱۲۰۰ دلاری قرار دارد، احتیاط کنند. سرمایه گذاران در شرایط کنونی منتظر سخنرانی مهم و تعیین کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا باشند.

بازارهای بین المللی منتظر دو سخنرانی مهم یلن در کنگره و سنای آمریکا هستند. این سخنرانی ها تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد داشت.

بر این اساس اگر اظهارات یلن به گونه ای باشد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را تقویت کند، این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.

البته بهای اونس در شرایط کنونی در حال تلاش برای رسیدن به ثبات نسبی است و به نظر می رسد شرایط اقتصادی جهان می تواند در این موقعیت به افزایش بیشتر قیمت طلا کمک کند.

از سویی کاهش ارزش دلار نیز به افزایش بهای طلا کمک کرده ، در حالی که میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان با افزایش روبرو شده ولی سطح ذخایر طلا در این صندوق ها نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی هنوز ۳۹ درصد کمتر است.

بر این اساس اگر قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش همراه شود بهترین فرصت برای خرید سرمایه گذاران بین المللی خواهد بود. بررسی روند قیمت طلا در روزهای گذشته نشان می دهد که قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت همچنان با روند صعودی روبرو خواهد شد. البته سرمایه گذاران بین المللی هنوز نگران آینده قیمت طلا هستند، چرا که در ژانویه سال گذشته نیز قیمت طلا ۱۲ درصد افزایش یافت ولی تا پایان سال ۲۰۱۵ قیمت طلا با افت ۱۰ درصدی همراه شد.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها