پنل

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در پنل همایش تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی در بازار سرمایه گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با فعالان بازار خرما به محض پذیرش یک انبار استاندارد، امکان آغاز معاملات گواهی سپرده و قراردادهای آتی خرما در بورس کالا فراهم می شود.

به گزارش «کالاخبر»، علیرضا ناصرپور افزود: با توجه به اینکه سهم اصلی صادرات خرما مربوط به استان کرمان و محصول خرمای مضافتی بم است، مذاکراتی را با فعالان بازار خرمای کشور انجام داده ایم که به محض پذیرش یک انبار استاندارد، زمینه آغاز معاملات گواهی سپرده و قراردادهای آتی خرما فراهم می شود.

وی در ادامه به معاملات پسته در بورس کالا اشاره کرد و گفت: کرمان در تولید پسته حرف اول را در کل کشور می زند و شروع معاملات این محصول نیز در بورس کالا بسیار خوب بوده است.

به گفته ناصرپور در حوزه قراردادهای آتی، معاملات زعفران در سال ۱۳۹۷، زیره سبز در تیر ماه ۱۳۹۸ و پسته در مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شده و با وجود آنکه زمان کوتاهی از شروع معاملات پسته در بورس می گذرد، حجم و ارزش معاملات این محصول قابل توجه بوده است.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اظهار داشت: به عنوان مثال در حوزه معاملات گواهی سپرده کالایی پسته نزدیک به ۹۰۰ تن پسته تاکنون معامله شده و طی دو ماه اخیر بیش از ۳۳ هزار تن پسته در قالب قراردادهای آتی مورد معامله قرار گرفته که ثبت این رقم در این مدت کوتاه قابل قیاس با آغاز به کار هیچ یک کالاهای دیگر در بازارهای مالی بورس کالا نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها