سنگ آهن

میزان تولید کنسانتره و گندله شرکت های بزرگ فرآوری سنگ آهن طی هشت ماهه ۹۸ افزایش ۴درصدی یافت و از ۳۱.۵ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۲۹ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۳۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۴۱ تن)، حاکی از رشد حدود ۴ درصدی است.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۲۹ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۳۹ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۷۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۱۰ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۷۵۶ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۲ هزار و ۲۶ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۷۵۹ تن، «صبا نور» ۶۹۳ هزار و ۱۲ تن و «جلال آباد» ۳۳۰ هزار و ۶۲۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

تولید بیش از ۳ میلیون تن دانه بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۸ ماهه سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۲۴ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به برنامه (۴ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۵۷ تن)، ۳۹ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت های صبانور «یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۴۲ تن»، سنگ آهن مرکزی «۳۸۵ هزار و ۵۵ هزار تن»، فلات مرکزی «۵۸۴ هزار و ۲۴۹ تن»، چادرملو ۳۱۴ هزار تن و «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن» سنگ آهن سنگان، تولید کردند.

تولید بیش از ۱۸ میلیون تن گندله

۶ شرکت بزرگ گندله ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اُپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸، حدود ۱۸ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۹۹ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۱۸ میلیون و ۲۸ هزار و ۵۱۳ تن)، ۳۲ صدم درصد افزایش نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها