سیمان

بورس کالای ایران روز گذشته شنبه ۲۴ مهر ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۱۳۹ هزار تن سیمان تیپ یک و دو بود و در نهایت ۸۹۸ هزار و ۸۰۰ تن از این محموله ها به فروش رسید. از نکات مهم معاملات این هفته، رشد حجم عرضه متناسب با تقاضا در بازار بود به گونه ای که عرضه روز گذشته نسبت به هفته قبل تر افزایش بیش از ۴۷ هزار تنی داشت تا برای چندمین هفته متوالی میانگین قیمت سیمان تیپ ۲ در مدار ۲۵ هزار تومان در هر کیسه ای معامله شود و شاهد ادامه ثبات نسبی در بازار این محصول باشیم. 

به گزارش «کالاخبر»؛ میانگین قیمت سیمان پاکتی روز گذشته به ۵۰۹ تومان در هر کیلوگرم رسید که به این ترتیب هر کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی روی رقم ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت.

در معاملات دیروز سیمانی ها در بورس کالا ۳۸.۷ درصد سیمان پاکتی در قیمت پایه معامله شد و از مجموع یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۰۹ تن سیمان تیپ دو (فله و پاکتی) عرضه شده در روز گذشته ۳۱۹ هزار و ۱۲۰ تن در قیمت پایه معامله شد. البته در کنار ثبات بخش عمده ای از معاملات به طور طبیعی محصول برخی شرکت ها با استقبال بیشتر خریداران مواجه می شود و رقابت در این معاملات نیز دیده می شود که همین موضوع بیانگر کشف عادلانه قیمت ها در مکانیسم عرضه و تقاضاست. 

گفتنی است امروز نیز ۱۹۹ هزار و ۱۲۰ تن سیمان پرتلند آهکی، پوزولانی، پوزولانی ویژه، تیپ ۲ و ۵ و همینطور سیمان سفید و مرکب از سوی شرکت های سیمانی آذر آبادگان خوی، آرتا اردبیل، اکباتان، باقران، بجنورد، بهبهان، توسعه ماهان کرمان، تهران، خاش، خمسه، خوزستان، دورود، زابل، زاوه تربت، زنجان، ساوه، سفید ارومیه، سفید شرق، سفید نی ریز، شرق، صوفیان، غرب، فارس، قائن، کارون، کردستان، کرمان، لارستان، ممتازان کرمان، هگمتان، صنایع سیمان سامان غرب، صنایع سیمان شهرکرد، کارخانجات سیمان لامرد و مجتمع سیمان غرب آسیا در تالار سیمان عرضه خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه بر می گردد در مجموع ۱۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۲۱ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۴۷۵ تنی همراه و در پایان ۱۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۷۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها