image_fullsize_35686423-84d2-47ac-98a5-6ef83e625eca_ef85a358-6264-481d-bc69-4dca12ba8282_main-full.jpg

رییس کل بانک مرکزی به مهار تورم در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: نرخ تورم پس از ۲۵ سال در تابستان امسال تک رقمی خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ولی الله سیف امروز در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در محل سالن اجلاس سران ، گفت: با اتخاذ سیاست های پولی در دولت یازدهم تورم مهار شده و از نرخ بالای ۴۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۱.۲ درصد در فروردین ماه امسال کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که تک رقمی شدن نرخ تورم شرایط مطمئن و با ثباتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، گفت: حفظ ثبات قیمت ها مهمترین سیاست پولی به شمار می رود و در تحقق این سیاست باید به رشد اقتصادی و ایجاد توازن در بخش خارجی اقتصاد نیز توجه داشت.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل تورم اولویت اصلی بوده است، گفت: بانک مرکزی دولت یازدهم تلاش کرده است سیاست های پولی را متناسب با مقتضیات اعمال کند.

سیف افزود: با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو بیشتر تحریم ها و اجرای سیاست خروج از رکود شرایط اقتصادی بهبود یافته و پیش بینی می شود رشد اقتصادی امسال شتاب بیشتری داشته باشد.

بیست ‌و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه جاری به موضوع های محوری یکپارچه‌سازی نظام مالی، سیاست پولی و ساختار پایدار نظام بانکی، سیاست ارزی و مدیریت بازار ارز،الزامات حاکمیت شرکتی در بانک ها، اقتصاد مقاومتی، ارزیابی اثربخشی الگوهای تامین مالی در اقتصاد ایران، می‌پردازد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها