تورم

سرانجام در خرداد ۹۵ نرخ تورم میانگین تک‌رقمی شد؛ به طوریکه مرکز آمار ایران گزارش داده که نرخ تورم میانگین در دوازده ماه منتهی به خرداد ۹۵ به ۹.۵ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه خردادماه نیز ۶.۱ درصد بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» مرکز آمار گزارش نرخ تورم خرداد ماه را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد که نرخ تورم میانگین بالاخره تک رقمی شد.

بر اساس این گزارش شاخص در خرداد ماه سال ۹۵ عدد ۲۲۴.۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۶۰.۱ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۷.۴ رسید که نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۷.۵ درصد است. شاخص عمده گروه خوراکی‌هاف اشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خرداد ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اردیبهشت ماه ۹۴ کاهش داشته است.



شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در خرداد ماه ۹۵ به رقم ۲۱۱.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۹ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۰.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۴ کاهش یافته است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها