زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: شورای ملی زعفران از هر حرکتی که موجب توسعه بازار زعفران شود حمایت می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایلنا، غلامرضا میری گفت: اگر بتوانیم در جهت مدیریت جهانی زعفران گام برداریم و همچنین بتوانیم در راستای صنایع تبدیلی، ارزش افزوده و اشتغال موثر حرکت کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم

وی افزود: زمانی که یک سازمان در جهت تقویت صادرات زعفران، صنایع تبدیلی و تولید با کیفیت موفق عمل کند حتما مورد حمایت نیز قرار می‌گیرد و شورای ملی زعفران نیز از هر حرکتی که منجر به توسعه بازار زعفران شود مانند ایجاد سازمان جهانی زعفران(اوسک)حمایت می کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: از سازمان هایی مانند بانک مرکزی و وزارت صمت درخواست داریم با توجه به اینکه اکنون در وضعیتی قرار داریم که نمی‌توانیم ارز وارد کنیم و همچنین برنامه هایی که در دستور کار است، نه تنها باعث عدم ورود ارز به کشور شده، بلکه صادرات زعفران را نیز با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، همکاری بیشتری با صادرکنندگان داشته باشند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم ارز وارد کشور کنیم و همچنین زعفران نیز محصول استراتژی و کشاورزی است و ایران در دنیا حرف اول بازار زعفران را می زند، بانک مرکزی برای مساله ارز فکر اساسی کند و همکاری لازم را با صادر کنندگان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مشکل تامین ارز وجود دارد و راه حلی در این زمینه وجود ندارد، صادرکنندگان آمادگی دارند تا عوارض خروج و صادرات را پرداخت کنند تا حداقل در حوزه صادرات شفافیت ایجاد شود.

وی در پایان گفت: درحال حاضر تعرفه گمرکی صادرات زعفران حدود ۱۳۰۰ دلار است، درحالی که هزینه صادرات زعفران از ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است و این اختلاف زیاد باعث شده تا در حق صادرکنندگان ظلم شود که در این زمینه نیز تقاضا داریم مسئولان تصمیم گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها