شریعتی مقدم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از راه اندازی سازمان جهانی زعفران از سوی ایران حمایت می کنیم، گفت: ما نیاز داریم با توجه به محدودیت تجارت در حوزه بین‌الملل از مسیرهای متفاوت و قدرتمندی ورود پیدا کنیم چراکه در تولید زعفران پراکندگی در کشور وجود دارد که در صادرات هدفمند آن محدودیت ایجاد می کند از این رو باید بتوانیم با ورود بخش خصوصی در کنار بورس داخلی، بورس کالای بین المللی را برای توسعه تجارت زعفران فعال نماییم.

به گزارش «کالاخبر»، علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با کنفدراسیون صادرات ایران عنوان کرد: ایجاد سازمان جهانی اوسک زعفران از سوی کشورمان در دستور کار قرار گرفته و در واقع راه اندازی این سازمان به مجموعه‌ کاملی از اقدامات برمی گردد که در درازای ماه‌های اخیر انجام شده است. 

این صادرکننده نمونه زعفران با بیان اینکه فعالان بازار طلای سرخ باید از راه اندازی سازمان جهانی اوسک زعفران حمایت کنند، افزود: خوشبختانه ایران در تولید زعفران پیشرو است و با همراهی که از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی انجام شده، اوسک زعفران راه اندازی خواهد شد تا فرصتی استثنایی برای نشان دادن پتانسیل و ظرفیت تولید زعفران ایران در جهان فراهم شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به اینکه ایجاد سازمان جهانی اوسک توان تولید و پتانسیل زعفران ایران را در دنیا نمایان می کند، بیان کرد: زعفران محصولی است که ۹۵ درصد آن در ایران تولید می‌شود می‌توانیم از راه اندازی اوسک به الگویی برای توسعه تجارت سایر محصولات برتر ایرانی دست یابیم.
 شریعتی مقدم ادامه داد: با سازمان جهانی اوسک باید به شکل کاملاً تخصصی پتانسیل تولید این محصول و قدرت ایران را نشان دهیم و در مجموع این اقدام را مثبت ارزیابی می کنم.
ورود سازمان ملل به موضوع زعفران
این فعال بازار زعفران با بیان اینکه سازمان ملل هم به موضوع زعفران ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که محصول زعفران دارد بسیاری از تشکل ها در فضای بین الملل و در کنار سازمان ملل متحد به موضوع زعفران پرداخته اند. در این شرایط اگر بتوانیم از طریق اوسک، مدیریت جهانی زعفران را بر عهده بگیریم گام مثبتی را در راستای جهانی کردن سایر محصولات برتر  ایرانی برداشته ایم.
به گفته وی یکی از ویژگی های سازمان جهانی اوسک فراهم کردن زمینه رقابتی و مدیریت صحیح قیمت محصول ناب کشورمان است که میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایجاد می شود.
شریعتی ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورها تنها بر روی چند کالا متمرکز شده و بازار صادرات آن ها را تقویت می کنند که ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم.
وی با اشاره به نقش مثبت بورس کالا در عرضه زعفران بیان کرد: بورس کالا شفافیت قیمت را به دنبال دارد و در تداوم توفیق زعفران در عرصه بین المللی گام های بسیاری را برخواهد داشت. 
وی در پایان اذعان داشت: ما نیاز داریم با توجه به محدودیت تجارت در حوزه بین‌الملل از مسیرهای متفاوت و قدرتمندی ورود پیدا کنیم چراکه در تولید زعفران پراکندگی در کشور وجود دارد که در صادرات هدفمند آن محدودیت ایجاد می کند از این رو باید بتوانیم با ورود بخش خصوصی در کنار بورس داخلی، بورس بین المللی را هم فعال نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها