223361289595541.jpg

مقاومت قیمت سکه در مرز یک میلیون تومان تردید معامله گران در بازار نقدی را دوچندان کرده است، در شرایطی که با وجود این سراشیبی، بازار آتی سکه از موقعیت بهتری برخوردار بوده، البته این موضوع مقارن است با جذابيت‌هايی كه بورس كالای ايران در این بازار ايجاد كرده است.

یکی از کارشناسان بازار آتی سکه با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: کاهش وجه تضمین از مهمترین جذابیت هایی است که در بازار آتی سکه بورس کالای ایران وجود دارد. در حقیقت هر چه مبلغ وجه تضمین و به هر میزانی کاهش یابد، ریسک معاملات نیز به همان میزان افزایش می‌یابد که این موضوع جذابیت معاملات را در زمان رکود بازار افزایش می دهد.

احمد بیات افزود:  اگرچه این نوع معاملات دقت بیشتر بازیگران بازار آتی را می طلبد و براساس مهم‌ترین پارامترهای بازار که روند نرخ ارز و بهای اونس هستند معاملات پیش می رود، اما خوشبختانه عمده فعالان بازار آتی قواعد بازی و اهرم‌های بازار را به خوبی می‌شناسند.

این کارشناس ادامه داد: البته ثبات قيمت دلار نیز در این میان باعث شده  به عنوان مهم‌ترين فاكتور برای آتی سكه به همراه بازار نقدی، تحركات اونس طلا در بازارهای بين المللی تاثیر بیشتری روی قیمت ها داشته باشد که پیش بینی ها نشان می دهد اونس در هفته جاری با توجه به متغیرهای موجود تمایل بیشتری به صعود خواهد داشت.

بازار دیروز از نگاه آمار

با این تفاسیر حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۸هزار و ۵۷۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹۰۴ میلیارد ریال رسید.

براساس این گزارش، دیروز هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۸ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۵۹ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با کاهش ۰/۶۵ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۶هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۲۷هزار تومان معامله شد و با افت ۱/۰۱ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با ۱/۱۳ درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۴۱ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله شد و افت ۱/۲۶ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی سکه در بازار نقدی طی روز شنبه، با نوسانات بهای اونس در بازارهای جهانی برای ساعاتی از کانال یک میلیون تومانی خود سقوط کرد و با نرخ ۹۹۰ هزار تومان روی تابلوی صرافی ها ظاهر شد، اما این در شرایطی است که با وجود بازگشت مجدد به مرز یک میلیون و یک هزار تومان در پایان روز بسته شد.

همچنین نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با  یک هزار تومان کاهش قیمت در بازار نقدی رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۱۲ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۷۵ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۸۸ هزار تومان به فروش رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها