gold_texture468.jpg

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۱۰هزار و ۷۹۶ قرارداد و ارزش آن به بیش ازیک هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه هفته جاری رشد ۱۲۸ درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات ۴ هزار و ۷۲۲ قرارداد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش بهای اونس طی روز گذشته در بازارهای جهانی، موجب افزایش روند معاملات سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند افزایشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۴۵ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۴۳ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با افزایش ۰/۴۱ درصدی به قیمت یک میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۷۲هزار تومان معامله شد و با رشد ۰/۵۱ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با ۰/۶۵ درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۹۲ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۴۸ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی سکه نقدی نیز روز دوشنبه، تحت‌تاثیر رشد اونس در بازارهای جهانی از کانال یک‌میلیون و ۲۰ هزار تومان خارج و وارد کانال یک میلیون و ۳۰ هزار تومان شد. در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۲۹ هزار تومان آغاز کرد که افزایشی ۲ هزار تومانی نسبت به قیمت بسته‌شده روز یکشنبه داشت. در ادامه روز، فلز گرانبهای داخلی تا قیمت یک میلیون و ۳۳ هزار تومان نیز بالا رفت، ولی کاهش قیمت دلار و پایین آمدن جزئی اونس از سقف روزانه موجب شد که سکه با قیمت یک میلیون و ۳۰ هزار تومان به کار خود پایان دهد.

این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی تغییر قیمت تازه ای را در این روز تجربه نکردند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۳۲ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۸۶ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۹۳ هزار تومان به فروش رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها