وال استریت

واکنش بازارهای مالی به شیوع ویروس نوپدید و خطرناک «کرونا» در دنیا در هفته گذشته به اوج خود رسید. در روز آخر هفته کاری بورس «وال‌استریت» ارزش شاخص «ای‌اند پی۵۰۰ » با بالاترین سرعت از زمان رکود بزرگ‌ سال ۱۹۳۰ میلادی کاهش پیدا کرد. این بیشترین افت ارزش در شاخص اس اند پی ۵۰۰ طی ۹۰ سال اخیر بود و به همین دلیل توجه فعالان بازارهای مالی را به خود جلب کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مارکت واچ ، روز جمعه ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۰ یعنی آخرین روز فعالیت بازارهای مالی در هفته گذشته ارزش شاخص «اس اند پی۵۰۰ » بیش از ۴.۴ درصد کاهش یافت. در روز ۲۷ فوریه سال جاری ارزش این شاخص در بازار مالی ۱۰.۷ درصد کمتر از ارزش آن در ابتدای سال جاری و ۱۴.۵ درصد پایین‌تر از ارزش آن در روز ۱۴ فوریه همین سال بود.

طبق این گزارش شاخص «اس اند پی۵۰۰»  به‌طور متوالی در تمام روزهای هفته گذشته روند کاهشی داشته است. طی دو روز پایانی این هفته، ارزش این شاخص ۱۳.۳ درصد تنزل یافت و این سریع ترین افت ارزش شاخص از جولای سال ۱۹۳۰ تاکنون بوده است.

«فاینشنال تایمز» در این مورد نوشت: وضعیت کنونی حاکم بر اقتصاد جهانی شرایط بی‌ثباتی است. به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا و تأثیر آن روی اقتصاد دنیا، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد رکود در سال جاری مطرح می‌شود و همین تحول، اقتصاد را دچار تنش کرده است. بازارهای مالی هم تحت تأثیر خبر رکود و نگرانی در مورد تأثیرات مخرب ویروس کرونا روی اقتصاد دنیا شاهد افت ارزش بودند.

طبق این گزارش سرمایه‌گذاران به دلیل بی‌ثباتی شرایط کنونی اقدام به خروج از بازار اوراق قرضه و سهام کرده‌اند و سرمایه‌های خود را در بازارهایی قرار دادند که اطمینان بیشتری به آن دارند. ازجمله این بازارها می‌توان به طلا و اوراق خزانه‌داری امریکا اشاره کرد. درنتیجه این تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران بود که ارزش طلا در هفته پایانی ماه فوریه به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون رسید . انتظار می‌رود کنترل این ویروس مرگبار موجب افت قیمت طلا در بازار جهانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها