نفت

در حالی که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نتوانسته نگرانی گسترده بازارهای مالی جهان از شیوع سریع ویروس کرونا و اختلال در فعالیت های اقتصادی را رفع کند، افت قیمت نفت امروز هم ادامه داشت و نفت خام بیش از یک دلار ارزان شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در روزهای اخیر کشورهای بیشتری به منظور مقابله با گسترش کرونا اقدام به توقف پروازها، بستن رستوران ها و تشویق مردم به ماندن در خانه هایشان کرده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش بیش از ۲۰ درصدی هفته گذشته امروز هم با یک دلار و ۳ سنت کاهش به ۳۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. به رغم وعده ترامپ مبنی بر پر کردن ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم امروز با ۵۵ سنت کاهش به ۳۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت نفت خام آمریکا تا زیر ۳۰ دلار کاهش یافته بود.

فدرال رزرو آمریکا روز یکشنبه در نشستی برای اولین بار در طی ماه جاری میلادی نرخ بهره را به صورت اضطراری کاهش داد و اعلام کرد در طی هفته های آینده حداقل ۷۰۰ میلیارد دلار نقدینگی بیشتر به اقتصاد آمریکا تزریق خواهد کرد.

در حالی که همه گیری کرونا ادامه دارد و به دلیل از هم پاشیدن توافق کاهش تولید بین روسیه و اوپک بازار در حال مواجهه با وضعیت مازاد عرضه است، بازارهای نفت از با دو شوک شدید در بخش عرضه و تقاضا مواجه شده است.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «در حالی که دولت ها در نقاط مختلف جهان تلاش های خود برای مهار ویروس آسیب های جانی و مالی آن را افزایش داده اند، تجار منتظر اقدامات بیشتری از سوی بانک های مرکزی جهان هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها