• ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
  • کد خبر: 38681
نفت

در حالی که نگرانی از گسترش جهانی ویروس کرونا موجب کاهش شدید تقاضا برای نفت شده، قیمت نفت روز جمعه برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی از گسترش جهانی ویروس کرونا موجب کاهش شدید تقاضا برای نفت شده، قیمت نفت روز جمعه برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت و نفت برنت در آستانه ثبت شدیدترین افت هفتگی حدود سه دهه گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۷ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۳۲ دلار و ۵۵ سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد افت بیش از ۷ درصدی بود. در این هفته قیمت نفت برنت ۲۸ درصد افت کرده که بیشترین کاهش قیمت هفتگی از ۱۸ ژانویه ۱۹۹۱ تاکنون است. در ژانویه سال ۱۹۹۱ و در پی شروع جنگ اول خلیج فارس قیمت هفتگی نفت ۲۹ درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش ۴.۵ درصدی در روز پنجشنبه، امروز هم ۶۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افت داشت و به ۳۰ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از ابتدای هفته تاکنون ۲۵ درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد هفتگی از ۱۹ دسامبر ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می رود.

پس از افت شدید قیمت نفت در اول هفته به دلیل از هم پاشیدن توافق کاهش تولید روسیه و اوپک، سرازیر شدن مقادیر زیادی نفت ارزان از سوی عربستان و امارات به بازارهای جهان فشار بر قیمت نفت را تشدید کرده است.

موسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: «در حالی که ویروس کرونا اولین کاهش جهانی تقاضای نفت در طی سال های اخیر را رقم زده است، افزایش تولید نفت عربستان و روسیه می تواند منجر به بروز مازاد عرضه روزانه ۴ میلیون بشکه ای نفت در بازار شود.»

تا پیش از آغاز شیوع جهانی ویروس کرونا، ۴ میلیون بشکه نفت حدود ۴ درصد مصر جهانی نفت محسوب می شد. افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس جهان نیز از دیگر عوامل کاهش شدید قیمت نفت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها