مسکن

اقدام ملی مسکن از طرح‌های مهمی است که با هدف خانه دار شدن افراد کم درآمد و متوسط جامعه اجرا خواهد شد که در اجرای این طرح، ۷۴۵ واحد مسکونی در استان قزوین ساخته می شود؛ همچنین به متقاضیان مسکن ملی ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و از طریق بورس کالا برای تأمین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام خواهد شد تا هزینه ساخت کمتر شود.

به گزارش «کالاخبر» مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۷۴۵ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین در استان ساخته می شود.

اصغر گونجی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: مشکل تأمین مسکن همواره از دغدغه‌های اقشار کم درآمد جامعه است که در این راستا دولت با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند تا این نیاز برآورده شود.

وی بیان کرد: اقدام ملی مسکن از طرح‌های مهمی است که با هدف خانه دار شدن افراد کم درآمد و متوسط جامعه اجرا خواهد شد و با واگذاری زمین در استان قزوین نیز این طرح عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: با افزایش جمعیت کشور و استان بسیاری از افراد کم درآمد که قادر به تأمین هزینه‌های خرید و یا اجاره خانه نیستند از این رو به شهرهای کوچک رفته و ساکن شده اند تا بتوانند بخشی از نیازهای خود را برآورده کنند.

گونجی گفت: تأمین مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

ساخت ۷۴۵ واحد مسکن ملی در استان قزوین

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن در اجرای طرح مسکن مهر بسیار موفق عمل کرد و با ساخت ۵۲۲۹ واحد توانست در فروش اقساطی مسکن مهر با ۹۹/۶۶ درد رتبه اول کشوری را کسب کند به همین دلیل در اجرای طرح اقدام ملی هم پیشگام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در نیازسنجی اولیه ۶۰۵۰ نفر برای مسکن ملی اقدام کردند که برای استان سهمیه ۷۴۵ واحد تعیین شده است.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان در دو مرحله آغاز شد که در مرحله اول ۱۹۴۵ نفر ثبت نام کردند که پایش اولیه انجام شده که ۳۶۷ نفر واجد شرایط در فاز اول شناخته شده اند.

گونجی اظهار داشت: به متقاضیان مسکن ملی ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و از طریق بورس کالا برای تأمین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام خواهد شد تا هزینه ساخت کمتر شود.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین زمین رایگان و یا با قیمت مناسب پیش بینی می‌کنیم این واحدها متری دو میلیون تومان هزینه داشته باشد.

کونجی اضافه کرد: واحدهای مسکن ملی که خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های میانی تعلق می‌گیرد از ۷۵ تا ۸۵ متر زیربنا خواهد داشت و حدود یک سوم هزینه را متقاضی تأمین خواهد کرد.

ساخت ۱۰۵ واحد برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: همچنین ۱۰۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول برابر تفاهم نامه مشترک احداث و واگذار شده است.

وی گفت: در راستای احداث مسکن اقشار کم درآمد، انتفاعی و محرومان از ابتدای فعالیت تا سال ۹۶ تعداد ۳۱۸ واحد، در سال ۹۷ تعداد ۸۲ واحد، در سال گذشته ۲۰۲ واحد ساخته شده و برای امسال ۴۵۰ واحد پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها