• ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 39649
چین

بیشتر شاخص های بورسی در جهان با افزایشی محسوس بسته شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز،  ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است. با این حال کاهش مرگ و میرها در ایتالیا و اسپانیا که کانون‌های اصلی درگیر با کرونا در جهان هستند، خبر خوبی محسوب می شود. این دو کشور قرنطینه سراسری را بار دیگر تمدید کردند اما برخی از فعالیت های تولیدی با توجه به کاهش سرعت شیوع بیماری از سر گرفته شده اند.

برخی از منابع خبری از بهبود شمار بالایی از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در شهر شیکاگو پس از استفاده از یک داروی جدید خبر داده اند و این مساله منجر به افزایش امیدواری ها نسبت به یافتن داروی قطعی مقابله با این بیماری شده است.   

 صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال بیشتر کشورهای جهان تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها منفی شود. به گفته صندوق بین المللی پول، متوسط رشد اقتصادی امسال جهان منفی سه درصد خواهد بود که بسیار پایین تر از متوسط رشد ۳.۳ درصدی پیش بینی شده در زمان قبل کرونا است.  

آخرین بار در جریان رکود مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ متوسط رشد اقتصادی کشورها منفی و آن هم به تنها منفی ۰.۱ درصد رسیده بود و همین مساله نشان دهنده جدی بودن ریسک کرونا برای اقتصاد جهانی است.  

ناریتا هایاکی، کارشناس بازار سرمایه در بانک میزوهو گفت: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است اقتصاد جهانی با یک زمستان طولانی مواجه خواهد بود و این کاملا متفاوت از برآورد قبلی این نهاد است که متوسط رشد سه ماهه اول سال را ۵.۸ درصد پیش بینی کرده بود.  

اولیور جونز، کارشناس ارشد بازار در موسسه ' کپیتال اکونومیکس' گفت: ورود جدی بانک های مرکزی به بازار و خرید اوراق قرضه شرکت هایی که دچار مشکل مالی شده اند به آن ها کمک کرده است تا حد زیادی از خطر ورشکستگی رها شوند.  

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۹۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۲۴۹.۴۴ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۶۸ درصد افزایش تا سطح ۲۸۷۴.۵۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۳۸ درصدی در سطح ۸۶۵۰.۱۴  واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۳.۱۲ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۶۲۵.۷۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۳.۴۲ درصدی در سطح ۴۴۹۹.۰۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۶۲ درصد بالا رفت و به ۶۸۷۵.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۱۵ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۶۹.۷۸  واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۳۵۴.۰۳ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۸۵۳.۷۲  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۲.۴۵ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۵۳۵۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها