• ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 39796
نفت

در حالی که کاهش شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شده تا تولید نفت نتواند روند عادی خود را ادامه دهد، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و یک هفته کاهشی دیگر بازار نفت رقم خورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که کاهش شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شده تا تولید نفت نتواند روند عادی خود را ادامه دهد، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و یک هفته کاهشی دیگر بازار نفت که در آن قیمت ها برای اولین بار در تاریخ منفی شده بود به پایان رسید.

در طی هفته اخیر معاملات بازار نفت به شدت پرنوسان بود و به دلیل افت ۳۰ درصدی تقاضا و پر شدن مخازن ذخیره نفت قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تا منفی ۴۰ دلار افت کرد.در حالی که برخی عوامل بنیادین بازار نظیر کاهش شدید سکوهای فعال حفاری در آمریکا معمولا باید منجر به رشد قیمت ها شوند، اما تاثیر مثبت این عوامل چندان قابل توجه نبوده است.

تاد استاپلز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت:‌«این هفته هفته ای مرگبار بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه بازار با ۱۱ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۴۴ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۹۴ سنت رسید.

قیمت نفت در این هفته برای سومین هفته متوالی کاهش داشت و دو شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدییت به ترتیب افت ۲۴ و ۷ درصدی را تجربه کردند.

تجار انتظار دارند به دلیل اختلال فعالیت های اقتصادی برای ماه های متمادی میزان تقاضا کمتر از میزان عرضه نفت باشد. تولیدکنندگان ممکن است نتوانند تولید خود را به صورت سریع یا قابل توجهی کاهش دهند تا بتوانند قیمت ها را به تعادل برسانند، به خصوص در وضعیتی که تولید اقتصاد جهانی بر اساس برآوردها قرار است امسال ۲ درصد کم شود که رقمی بدتر از دوران بحران مالی جهانی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها