نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که بازار جهانی نفت حداقل سه تا چهار هفته دیگر با محدودیت ظرفیت مخازن نفت روبرو خواهد شد که کاهش حدود ۲۰ درصد از تولید جهان را ضروری می‌سازد.

به گزارش «کالاخبر»، تحلیلگران گلدمن ساکس از جمله جفری کوری در گزارشی به تاریخ ۲۴ آوریل نوشتند: رشد سطح مخازن نفت در جهان به رکورد بالایی رسیده و به معنای آن است که ظرفیت مخازن جهانی در سه تا چهار هفته آینده ممکن است به محدودیت خود برسند. زمانی که جایی برای نگهداری نفت نباشد، شرکتهای حفاری ناچار خواهند شد میزان عرضه را برای تطبیق دادن با افت تقاضا، کاهش دهند و این کاهش ممکن است تا اواسط آوریل به ۱۸ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

این امر احتمالا نوسان قابل توجهی را برخواهد انگیخت و باعث تشدید فشار نزولی بر قیمتها می‌شود تا زمانی که میزان عرضه سرانجام با تقاضا برابری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باورند که کاهش عرضه شامل حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز که اوپک و متحدانش قرار است انجام دهند، نمی‌تواند به سرعت انجام گیرد و بازار جهانی نفت ممکن است تا ژوئن با کمبود ظرفیت مخازن نفت روبرو شود و قیمتها به تدریج تا اواسط سال ۲۰۲۱ زمانی که بازار دوباره محدودیت عرضه پیدا کند، کاهش خواهد یافت.

گلدمن ساکس دو هفته قبل پیش بینی کرده بود که قیمتهای نفت در هفته‌های آینده به روند کاهشی خود ادامه می‌دهند زیرا توافق تاریخی کاهش تولید میان تولیدکنندگان بزرگ برای جبران افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا کافی نخواهد بود. دوشنبه گذشته وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه سقوط کند و شاخصهای قیمت بازار جهانی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کردند.

به گفته جفری کوری، مدیر بخش تحقیقات کالای گلدمن ساکس، کاهش تولید نفت موضوع ساده‌ای نیست و زمان و هزینه می‌برد و شاید مهم‌تر از همه ممکن است چاه آسیب ببیند. تعطیلی یک چاه فوق العاده گران است و گاهی چاه برای همیشه آسیب می‌بیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها