• ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
  • کد خبر: 39927
آهن اسفنجی

صادرات آهن اسفنجی در سال گذشته به رقم ۹۴۲ هزار تن رسید که نسبت به رقم ۵۳۳ هزار تن عملکرد سال ۹۷ ، رشد ۷۷ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، سال گذشته در زمینه آهن اسفنجی ،مانند سال ۱۳۹۷ در مقابل رقم واردات عدد صفر خودنمایی کرد.

رشد تولید ۶ درصدی 

سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی برابر با ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن بود که در مقایسه با ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ رشد ۶ درصدی داشت.

ایران پس از هند دومین تولید کننده آهن اسفنجی جهان محسوب می شود و در چارچوب طرح های هفتگانه فولاد استانی (سفید دشت، نی ریز، قائنات، بافت، سبزوار، شادگان و میانه) ظرفیت های ۸۰۰ هزارتنی آهن اسفنجی طراحی شده است.

افزایش چهار درصدی مصرف 

آمارهای مورد بررسی نشان می دهد، سال گذشته مصرف ظاهری آهن اسفنجی در کشور به رقم ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن رسید که در مقایسه با رقم ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن مربوط به عملکرد سال ۹۷ رشد چهاردرصدی یافت.

امسال قرار است پروژه تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی در کرمان (مربوط به فولاد بوتیا ایرانیان – میدکو) به بهره برداری برسد.

پارسال نیز بهره برداری از ۲.۴ میلیون تن آهن اسفنجی در قالب سه پروژه ۸۰۰ هزارتنی فولاد های استانی سفید دشت (چهارمحال و بختیاری)، بافت (کرمان) و قائنات (خراسان جنوبی) در دستور کار قرار داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها