آتی

در جریان معاملات اولین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری معامله گران تعداد ۳۴۳ هزار و ۸۳۲ قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۳۲۱۳ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال در بورس کالای ایران منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر» ؛ در جریان این معاملات که در ۹ نماد معاملاتی رقم خورد، تعداد ۳۳۲ هزار و ۹۹۵ قرارداد منعقده تنها مربوط به نمادهای زعفران نگین بود. به طوری که نزدیک به ۹۷ درصد از حجم قراردادهای ثبت شده مربوط به سه سررسید اردیبهشت، تیر و شهریور ۹۹ قرارداد آتی زعفران نگین بود.

۷۶۱۸ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در سه سررسید مشابه منعقد شد و ارزش نزدیک به ۵۷ میلیارد ریالی را در پی داشت.

انعقاد ۳۲۰۸ قرارداد آتی پسته در دو سررسید خرداد و مرداد ۹۹ نیز در حالی طی هفته گذشته رقم خورد که ارزش این تعداد قرارداد منعقده به بیش از ۲۷۷ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال رسید.

معامله گران در تنها سررسید فعال قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل در خرداد ماه سال جاری نیز ۱۱ قرارداد منعقد کرده و ارزش نزدیک به ۳۶۹ میلیون ریالی را رقم زدند.

در پایان گفتنی است، در هفته گذشته در حالی که تعداد قراردادها نسبت به هفته پیش از آن با اندکی افزایش رو به رو شد، اما تحت تاثیر افت قیمت در قراردادهای آتی زعفران نگین و نیز پسته، ارزش کل معاملات نسبت به دوره مشابه قبل کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها