زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های جدید به ویژه بازار سرمایه برای تأمین مالی خود استفاده کنند، گفت: در سال گذشته پنج شرکت بخش تولید در بورس، ۱۱ شرکت در فرابورس و پنج محصول در بورس کالا وارد شده و مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این میسر وجود دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی‌ افزود: سوق دادن شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزارهای نوین مالی یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۹ سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، بیان داشت: برای سرمایه‌گذاری ثابت نیز نیاز این بخش نزدیک به ۸۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تأمین نیست، بر این اساس از شرکت‌های بزرگ خواسته ایم از ظرفیت‌های جدید به ویژه بازار سرمایه برای تامین مالی خود اقدام کنند.

زرندی اظهار داشت: در سال گذشته دفتری مستقل در ساختار وزارت‌ صنعت با عنوان دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی ایجاد شد تا شرکت‌های تولیدی را به سوی استفاده از ابزارهای جدید مالی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌سال گذشته در مجموع بیش از دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان از ابزارهایی مثل اوراق بدهی، لیزینگ، صکوک و گام در بخش تولید استفاده شده و باید تغییر نگاه در این موضوع هم در بین فعالان صنعتی و معدنی و هم متولیان این امر انجام شود.

زرندی گفت: در تلاشیم موانعی که در این زمینه وجود دارد، تسهیل شود تا روند استفاده شرکت‌های تولیدی از این ابزارها سرعت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها