• ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
  • کد خبر: 40833
نفت

به دنبال انتشار خبرهایی از پایبندی بالای تولیدکنندگان به توافق کاهش تولید و در حالی که با کاهش محدودیت های کرونایی خودروهای بیشتری در حال بازگشت به جاده ها هستند، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۷۵ سنت معادل ۲.۳ درصد رشد به ۳۴ دلار رسید. روز دوشنبه بازار آمریکا به مناسبت روز یادبود سربازان تعطیل بود و معامله ای انجام نشده بود. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پس از رشد ۱.۱ درصدی در روز دوشنبه امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد به ۳۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

اظهارات مقام های روسی مبنی بر اینکه تولید نفت این کشور در ماه های می و ژوئن تقریبا به رقم ۸.۵ میلیون بشکه تعهد شده به موجب توافق کاهش تولید رسیده است، یکی از عوامل رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است.

دانیل هاینس استراتژیست ارشد بازارهای کالا در گروه بانکی ای ان زد گفت: «این احساس در بازار ایجاد شده که کاهش تولیدهای وعده داده شده محقق شده است.»

کشورهای عضو گروه اوپک پلاس قرار است اوایل ماه ژوئن بار دیگر تشکیل جلسه دهند و در مورد تداوم کاهش تولید جهت تقویت قیمت ها رایزنی نمایند. قیمت نفت با وجود رشد قابل توجه هفته های اخیر همچنان ۴۵ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش نشان می دهد. تولیدکنندگان بزرگ نفت در ماه آوریل توافق کردند که تولید نفت خود را در ماه های می و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

وزارت انرژی روسیه روز دوشنبه به نقش از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور اعلام کرد که افزایش تقاضا برای سوخت تا ماه ژوئن یا جولای به کاهش حدودا ۷ تا ۱۲ میلیون بشکه ای مازاد عرضه روزانه نفت کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها