نفت

پس از آنکه عربستان وعده داد که از ماه آینده میلادی صادرات نفت خود را کاهش دهد و اوپک نیز از چند عضو خود خواست تا میزان تبعیت خود از توافق کاهش تولید را افزایش دهند، قیمت نفت امروز نیز افزایش قیمت های دیروز را تداوم بخشید.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با ۳۰ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت ۱.۱ درصد رشد داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم امروز با ۳۱ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۶۵ سنت رسید.

در نشست وزرای کشورهای تولید کننده نفت در سن پترزبورگ روسیه، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک متعهد شده اند توافق فعلی خود مبنی بر کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه از تولید نفتشان را در صورت لزوم حتی بعد از مارس ۲۰۱۸ نیز تمدید کنند.

الفالح افزود،کشورش در ماه اوت، صادرات نفت خود را به ۶.۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد که تقریبا یک میلیون بشکه در روز کمتر از یک سال پیش است.

اوپک همچنین توافق کرده که به محض اینکه سطح تولید نفت نیجریه از ۱.۷ میلیون بشکه اخیر به سطح ۱.۸ میلیون بشکه برسد و در آن سطح تثبیت شود، این کشور با محدود کردن یا حتی کاهش تولید خود به توافق بپیوندد. نیجریه گقبلا از توافق کاهش تولید معاف بود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، اگر تبعیت کشورها از توافق کاهش تولید ۱۰۰ درصدی باشد، ۲۰۰ هزار بشکه نفر دیگر می تواند از بازار حذف شود. به گفته این گروه از تولید کنندگان، تبعیت از توافق در ماه ژوئن ۹۸ درصدی بوده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها