تالار

دومین ماه از سال ۱۳۹۹ در حالی پایان یافت که آمار معاملات کارگزاران بورس کالای ایران در دو بخش خریدار و فروشنده و در تالارهای مختلف بازار فیزیکی زیر ذره بین «کالاخبر» قرار گرفته است که در این گزارش کارگزاران برتر در هر تالار معرفی می شوند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، بررسی آمارهای معاملاتی حاکی از آن است که در اردیبهشت ماه سال جاری در بازار فیزیکی ایران کارگزاری مفید در بخش خریدار و کارگزاری خبرگان سهام در بخش فروشنده بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و به عنوان کارگزاران برتر معرفی شدند. به طوری که، کارگزاری مفید بیش از ۷۹۰ هزار تن کالا را به ارزشی بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال خرید و در مقابل بیش از یک میلیون و ۵۴ هزار تن انواع کالا به ارزشی بیش از ۲۱ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال از طریق کارگزاری خبرگان سهام به فروش رسید. به این ترتیب دو کارگزاری مذکور با سهم ۱۲.۰۴ و ۱۴.۷۷ درصدی بیشترین سهم از کل ارزش معاملات بخش خرید و فروش را به خود اختصاص دادند.

در جدول ذیل ۵ کارگزار برتر در دو بخش خرید و فروش بازار فیزیکی بورس کالا در دوره زمانی مذکور قابل مشاهده است.

ترین های تالار صنعتی و معدنی

در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا نیز مبین سرمایه توانست ۲۰ درصد از کل ارزش خرید را به ثبت رسانده و با خرید بیش از ۱۷۳ هزار تن انواع محصول به ارزشی بیش از ۱۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال عنوان کارگزار برتر را در این تالار به دست آورد. کارگزاری ارگ هومن نیز سهم ۲۶ درصدی را از کل ارزش فروش رقم زد و با فروش بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به ارزشی بیش از ۱۶ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال رتبه اول را در بین کارگزاران فروشنده از آن خود کرد.

در جدول ذیل رتبه های بعدی کارگزاران برتر در دو بخش خریدار و فروشنده در تالار محصولات صنعتی و معدنی قابل مشاهده است.

بهترین های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی

به گزارش «کالاخبر»، در تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز دو کارگزاری مفید و خبرگان سهام صدرنشین شدند؛ به طوری که ۱۶.۴۵درصد از کل ارزش خرید و ۲۶.۲۳ درصد از کل ارزش فروش طی دومین ماه سال جاری به این دو کارگزاری اختصاص پیدا کرد.

به این ترتیب، کارگزاری مفید خریدار بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی بود و ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریالی را به ثبت رساند. کارگزاری خبرگان سهام نیز به عنوان کارگزار فروشنده بیش از یک میلیون ۵۴ هزار تن انواع کالا را فروخت و ارزش ۲۱ هزار و ۶۹۹ را در بازار رقم زد. دیگر کارگزاران خریدار و فروشنده برتر بازار طی اردیبهشت ماه سال جاری در جدول ذیل آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها