تالار جدید

آمار معاملات کارگزاران بورس کالای ایران مربوط به معاملات ۷ ماهه امسال در دو بخش خریدار و فروشنده و در تالارهای مختلف بازار فیزیکی زیر ذره بین «کالاخبر» قرار گرفته است و در این گزارش کارگزاران برتر در هر تالار معرفی شده اند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، بررسی آمارهای معاملاتی حاکی از آن است که در ۷ ماهه امسال در تالار صنعتی بورس کالای ایران کارگزاری مدبر آسیا در بخش خریدار و کارگزاری باهنر در بخش فروشنده بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و به عنوان کارگزاران برتر معرفی شدند.به طوری که کارگزاری مدبرآسیا بیش از ۷۷۰ هزار تن کالا را به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال خرید و در مقابل بیش از ۳ میلیون و ۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۳ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال از طریق کارگزاری باهنر به فروش رسید.به این ترتیب دو کارگزاری مذکور با سهم ۸.۲  و ۳۹درصدی بیشترین سهم از کل ارزش معاملات خرید و فروش را به خود اختصاص دادند.

در این میان دو کارگزاری سی‌ولکس و مبین سرمایه با سهم ۷ درصدی از ارزش معاملات رتبه دوم و سوم را در بخش خریدار به دست آوردند و کارگزاری‌های بانک صنعت و معدن و مفید نیز چهارم و پنجم شدند تا این پنج کارگزاری در تالار صنعتی در مجموع ۳۴ درصد از ارزش کل معاملات در بخش خرید را ثبت کنند.

همچنین کارگزاری های ارگ هومن، سی ولکس، ستاره جنوب و بانک سپه از کارگزاری های برتر فروشنده در تالار صنعتی بودند و در مجموع این ۵ کارگزار توانستد ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات در بخش فروش را به خود اختصاص دهند.

در جدول ذیل ۵ کارگزار برتر در دو بخش خرید و فروش بازار صنعتی بورس کالا در دوره زمانی مذکور قابل مشاهده است.

ترین های تالار پتروشیمی

در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالای ایران در ۷ ماهه امسال کارگزاری خبرگان سهام هم در بخش خریدار و هم در بخش فروشنده صدرنشین شد به طوری که این کارگزاری ۶.۶ درصد از کل ارزش خرید و ۹.۸ درصد از کل ارزش فروش این تالار را در ۷ ماهه امسال به خود اختصاص داد.

به این ترتیب کارگزاری خبرگان سهام خریدار بیش از یک میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از ۸ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریالی را در بخش خریدار ثبت کرد. همچنین این کارگزاری نیز به عنوان کارگزار فروشنده بیش از یک میلیون ۳۳۶ هزار تن انواع کالا را فروخت و با ثبت ارزش ۱۳هزار و ۲۲۶ میلیارد ریالی در جایگاه نخست ایستاد.

گفتنی است در ۷ ماهه امسال کارگزاری های ایساتیس پویا، صبا تامین، مفید و بانک دی رتبه های دوم تا پنجم را در بخش خرید در تالار پتروشیمی از آن خود کردند؛ همچنین در بخش فروشنده نیز رتبه های دوم تا پنجم به شرکتهای کارگزاری بانک رفاه کارگران، سینا ، مفید و صبا جهاد اختصاص یافت.

در جدول ذیل رتبه کارگزاران برتر در دو بخش خریدار و فروشنده در تالار پتروشیمی قابل مشاهده است.

نگاهی به بازار فرعی

همچنین در ۷ ماهه امسال در بین کارگزاران فعال در بازار فرعی، کارگزاری سی‌ولکس با خرید ۶۲ هزار و ۳۶۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از هزار  میلیارد ریال جایگاه نخست را در بخش خریدار به دست آورد و با کسب سهم ۴۱ درصدی از ارزش کل معاملات اول شد.کارگزاری بانک صنعت و معدن نیز سهم ۲۷ درصدی را از کل ارزش فروش رقم زد و با فروش بیش از ۵۱ هزار و ۹۷۰ تن انواع کالا به ارزشی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال رتبه اول را در بین کارگزاران فروشنده از آن خود کرد.

در تالار فرعی کارگزاری آگاه نیز ۱۴ درصد از ارزش معاملات را در بخش خریدار کسب کرد و بعد از سی‌ولکس در جایگاه دوم ایستاد. کارگزاری‌های توسعه سرمایه دنیا ، اقتصاد بیدار و ایساتیس پویا نیز رتبه های سوم تا پنجم را به دست آوردند.

در بخش فروش نیز کارگزاری تدبیرگر سرمایه نیز با فروش حدود ۳۱ هزار تن و کارگزاری صبا تامین با فروش ۱۷هزار تن انواع کالا به ترتیب سهم ۱۹ و ۱۸ درصدی را کسب کردند ودر جایگاه دوم و سوم ایستادند.کارگزاری بانک پاسارگاد و سهم آشنا به جایگاه چهارم و پنجم دست یافتند.

برترین های تالار کشاورزی

در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در ۷ ماهه امسال کارگزاری پیشگامان بهپرور در میان کارگزاران خریدار نسبت به سایر رقبا پیشتاز بود و با کسب سهم ۴۸ درصدی از ارزش کل معاملات عنوان نخست را در بخش خرید به دست آورد. همچنین کارگزاری توسعه فردا و مبین سرمایه نیز رتبه دوم و سوم را در بخش خریدار کسب کردند و به ترتیب سهم ۱۷ و ۱۶ درصدی از ارزش کل معاملات را به دست آوردند. کارگزاری پارسیان و سهم آشنا از دیگر کارگزاری های برتر این تالار در ۷ ماهه امسال بودند.

در بخش فروشنده نیز کارگزاری توسعه کشاورزی با ثبت ارزشی معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال صد در صد ارزش معاملات بخش فروش را به خود اختصاص داد و تنها کارگزار برتر این تالار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها