نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۱ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت اما در عین حال به دلیل نگرانی ها در مورد ادامه گسترش ویروس کرونا و به تعویق افتادن ترمیم اقتصاد آمریکا رشد قیمت های بالای اولیه تا حدودی خنثی شد.

پس از آنکه رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که احتمالا اقتصاد آمریکا به حمایت های مالی و پولی بیشتری نیاز دارد، قیمت سایر دارایی ها در کنار نفت خام نسبت به افزایش های اولیه شاهد کاهش بود. شرکت اپل هم اعلام کرده که برخی از فروشگاه های خود را به دلیل شیوع کرونا مجددا تعطیل می کند.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «اعلام شرکت اپل خیلی ها را در شمال و جنوب کالیفرنیا نگران کرده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۱ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۲ سنت رسید. نفت برنت در اوایل دیروز تا ۴۲ دلار و ۹۲ سنت بالا رفت و سپس روندی کاهشی را در پیش گرفت. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رسیدن به رقم ۴۰ دلار و ۴۹ سنت در پایان معاملات دیروز با ۷۵ سنت رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۳۹ دلار و ۵۳ سنت رسید.

نفت خام آمریکا در این هفته ۹.۲ درصد و نفت برنت ۹ درصد رشد هفتگی را تجربه کردند.

افزایش قیمت های رخ داده در اوایل جلسه دیروز پس از آن رخ داد که عراق و قزاقستان در جریان نشستی با حضور اعضای گروه اوپک پلاس متعهد شدند که پایبندی خود به توافق کاهش تولید را افزایش دهند. این بدان معناست که تولید گروه اوپک پلاس ممکن است در ماه جولای بیشتر کاهش یابد.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافته و با ۱۳ مورد افت به ۲۶۶ سکو رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها