• ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
  • کد خبر: 64695
نفت

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۹۲ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از عرضه محدود نفت ادامه دارد، قیمت نفت روز جمعه در نزدیکی بالاترین رقم های چند سال گذشته معامله شد، هرچند نگرانی رهبران جهانی از تداوم اختلال در تقاضا به دلیل بحران کرونا مانع از رشد بیشتر قیمت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته شاهد رشد ۱.۷ درصدی بود و نهمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.

قیمت نفت برنت دریای شمال هم در پایان معاملات روز جمعه با ۹۲ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به بالاترین رقم ۳ سال گذشته یعنی ۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و در نهایت رشد هفتگی یک درصدی را تجربه کرد که هفتمین افزایش هفتگی متوالی تلقی می شد.

نگرانی ها در مورد کمبود زغال سنگ و گاز در چین، هند و اروپا و روی آوردن نیروگاه های برق به مصرف فرآورده های نفتی سبب افزایش قیمت نفت شده است.

به گفته اداره هواشناسی آمریکا زمستان امسال در بخش های گسترده ای از این کشور گرمتر از حد متوسط خواهد بود و این مسئله چشم انداز مصرف انرژی برای مصارف گرمایشی را تضعیف کرده است.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در روز چهارشنبه نشان داده بود که حجم ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما به ۳۱.۲ میلیون بشکه رسیده که پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ است.

فیل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز گفت: در حالی که عرضه نفت بسیار محدود است، بازار در مورد احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در روسیه، چین و اکنون آلمان نگرانی دارد.

پس از آنکه آنگا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که همه گیری کرونا در این کشور هنوز به اتمام نرسیده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی دیروز اندکی کاهش داشت.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها