gold+bars.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنجشنبه در آستانه برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به بیش از ۱۲۶۵ دلار رسیده است که نسبت به روز چهارشنبه با افزایش ۳.۴۰ دلاری همراه شده است.

بر اساس این گزارش موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا اعلام نتایج همه پرسی بریتانیا بین ۱۲۵۵ تا ۱۲۷۵ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

قیمت طلا که هفته گذشته به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده بود، نسبت به این رکورد بی سابقه ۵۰ دلار کاهش یافته است.

تحلیلگران موسسه ام کی اس بر این باورند که در صورت ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا پس از همه پرسی امروز ، احتمال افت بیشتری قیمت طلا وجود خواهد داشت. اگر سطح حمایتی ۱۲۵۵ دلاری شکسته شود این احتمال هست که قیمت طلا تا سطح ۱۲۳۵ تا ۱۲۲۵ دلاری نیز کاهش یابد.

از سوی دیگر اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری احتمالا شکسته خواهد شد و قیمت طلا تا ۱۳۵۰ دلار افزایش خواهد یافت.

نظرسنجی جدید بی بی سی نشان می دهد که ۴۵ درصد مردم خواستار ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند و ۴۴ درصد نیز از خروج بریتانیا حمایت می کنند.

تحلیلگران فست مارکتس نیز اعلام کردند که هرگونه افزایش تقاضای طلا به خاطر همه پرسی بریتانیا ، کوتاه مدت و موقت خواهد بود.

نتایج نهایی همه پرسی بریتانیا قرار است فردا جمعه اعلام شود. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر همه پرسی بریتانیا خواهد بود ولی پس از اعلام نتایج این همه پرسی، سایر عوامل مهم بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال احتمالا می تواند موجب به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست استماع کنگره تاکید کرد: عملکرد ضعیف بازار اشتغال آمریکا طی ماه گذشته موقتی خواهد بود و افزایش هزینه های مصرفی نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است.

ولی اظهارات یلن هنوز محتاطانه است و به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نیز منتظر روشن شدن نتایج همه پرسی بریتانیا است تا در خصوص افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تصمیم گیری کند.

شاخص ارزش دلار نیز امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش روبرو شد و به ۹۳.۴۹ واحد رسیده است.

 

 منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها