نفت

قیمت نفت تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و کشورهای دیگر که ممکن است به وضع محدودیت و افت تقاضا برای سوخت منجر شود، روز دوشنبه برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۷۲ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت آمریکا ۶۷ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۷ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت در مسیر ثبت سومین رشد قیمت ماهانه متوالی در ژوئن قرار دارد. این رشد قیمت نتیجه توافق تولیدکنندگان مشارکت کننده در گروه اوپک پلاس با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ژوییه است. همچنین تقاضا برای نفت با بازگشایی اقتصادهای بزرگ جهان پس از وضع محدودیت هایی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده بودند، بهبود یافته است.

با این حال شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان روز یکشنبه از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرد. موارد جدید ابتلا در کشورهای چین، نیوزیلند و استرالیا گزارش شدند که باعث شدند دولتها محدودیت هایی را دوباره وضع کنند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: موج دوم ابتلا در جریان است و این موضوع خوش بینی که شش تا هشت هفته گذشته در بازار وجود داشت را تضعیف کرده است. عامل دیگری که رشد قیمت نفت در مقطع فعلی را ضعیف کرده، حاشیه سود ضعیف پالایش، ذخایر بالای نفت و ازسرگیری تولید آمریکا است.

با وجود تلاشهای اوپک پلاس برای کاهش عرضه، ذخایر نفت آمریکا که بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده نفت در جهان است، به رکورد بالایی صعود کرده است و به بالاترین رکورد همه زمانها رسیده است.

اگرچه شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا هفته گذشته به رکورد پایینی سقوط کرد اما قیمتهای بالاتر نفت باعث شده برخی از تولیدکنندگان حفاری را ازسربگیرند.

در این بین، شرکت نفت شیل "چساپیک انرژی" در آمریکا به دلیل بدهیهای سنگین و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازارهای انرژی، خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد.

همچنین احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در مصاحبه با روزنامه الصباح اظهار کرد که این کشور قراردادهای نفت با برخی از شرکتهایی که میادین نفتی پرهزینه را اداره می کنند را مورد بازنگری قرار خواهد داد تا همزمان با کاهش تولید، هزینه‌ها را نیز کاهش دهد. همکاری با اوپک به نفع عراق است تا ارزش بازار نفت را بالا ببرد.

بر اساس گزارش رویترز، عراق اوایل ماه جاری به کمیته نظارتی اوپک پلاس قول داد تولیدش را مطابق با سهمیه تعیین شده کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها