• ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 42346
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت و همچنان در بازه قیمت محدوده سه هفته گذشته محبوس ماند.

به گزارش « کالا خبر» به نقل از ایسنا، اخبار مثبت از تولید واکسن کووید ۱۹ از سوی شرکت های داروسازی و موسسات پزشکی که شبانه روز در تلاش برای مقابله با بدترین بحران سلامتی یک قرن اخیر هستند، امیدها به بهبود تقاضا برای نفت را تقویت و از قیمت ها پشتیبانی کرد اما همچنان نگرانی هایی نسبت به احتمال وضع محدودیت های جدید در مواجهه با جهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۴۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت افزایش، به ۴۰ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون دو دلار نوسان قیمت داشته اند.

در چین بعضی از سینماها پس از شش ماه تعطیلی، روز دوشنبه بازگشایی شدند و امیدها به احیا از پاندمی ویروس کرونا در دومین اقتصاد بزرگ جهان و خاستگاه شیوع این ویروس تقویت شد.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر شرکت تینک مارکتس در این باره گفت: با گشایش اقتصادهای بزرگ تقاضا برای نفت باید اوج بگیرد و اگر واکسنی بزودی تولید شود، بیشتر خواهد شد.

با این حال سایر کشورها از آمریکا گرفته تا هند همچنان آمار روزانه بالای مبتلایان به ویروس کرونا را گزارش می کنند و برخی از کشورها مانند اسپانیا و استرالیا با موج جدید ابتلا سرگرم مبارزه هستند.

طبق برآورد رویترز، بیش از ۱۴.۶ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تاکنون حدود ۶۰۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین بزرگترین قرارداد نفتی از زمان شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضا منعقد شد و تحت آن شرکت شورون تولیدکننده نفت و گاز نوبل انرژی را به مبلغ حدود پنج میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها