طلا

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طول ۷ سال گذشته تولید شمش طلا در کشور ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز ۲ پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که همزمان با آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهور انجام شد، بیان کرد: فلز طلا یکی از ارزشمندترین سنگ‌ها در دنیا و پشتوانه مهمی برای ارز، گوشی‌های هوشمند، صنعت هوا و فضا و صنایع شیمیای و غیره است.

وی تصریح کرد: کل ذخایر طلای جهان ۵۰ هزار تن است که سهم ایران از این میزان ۳۲۰ تن طلای قطعی در ۲۴ معدن کشور است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته براساس برآوردهای اکتشافی، این ذخیره تا ۴۰۰ تن قابل افزایش است.
اسماعیلی با بیان اینکه براساس اکتشافات یک هزار نقطه امیدبخش معدن طلا را در قالب ۳۷ پروژه در دست داریم، عنوان کرد: با تحقق و عملیاتی‌شدن این پروژه‌ها میزان تولید ما از ۳۲۰ تن به چندین برابر افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: کل تولید طلای جهان ۳ هزار و ۲۰۰ تن و در ایران در سال ۹۱ بیش از ۸۵۰ کیلوگرم و در سال ۹۸ به ۱۲ تن افزایش پیدا کرده است.

به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی ۷ سال گذشته میزان تولید شمش طلا به ۱۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در زمینه تولید طلا رتبه ۳۰ در جهان و ۱۰ در آسیا را دارد، عنوان کرد: قرار بود در پایان برنامه ششم میزان تولید طلا در کشور به ۱۰ تن برسد که امروز در اواسط برنامه ششم به ۱۲ تن اضافه پیدا کرده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳ تن به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار صادرات طلا داشته و در مقابل ۹۳ میلیون دلار صرف واردات شده است.

به گفته وی، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان، زنجان، ارک، آذربایجان شرقی، گلستان و قم و ... بیشترین ذخایر طلای کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این جای خوشنودی است که امروز بخش معدن و صنایع معدنی بخش زیادی از پروژه های قابل افتتاح را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها