بریتیش پترولیوم

بریتیش پترولیوم عقیده دارد مصرف نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، سیاست های سختگیرانه دولت ها و تغییر رفتار مصرف کنندگان، نقطه اوج خود را پشت سر گذاشته است و ۵۰ تا ۸۰ درصد تا ۲۰۵۰ کاهش می یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بریتیش پترولیوم اعلام کرد دوره رشد بی‌وقفه تقاضا برای نفت پایان یافته است. این اولین شرکت بزرگ نفتی در دنیاست که پایان این دوره را اعلام می‌کند. بسیاری هنوز عقیده دارند تقاضا برای نفت می‌تواند یک دهه دیگر رشد داشته باشد.

براساس گزارش بلومبرگ، بریتیش پترولیوم طی گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد مصرف نفت احتمالاً هرگز به سطح قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد. حتی خوشبینانه‌ترین سناریوی این شرکت نفتی نشان می‌دهد با توجه به دور شدن از سوخت های فسیلی، تقاضا برای نفت طی دو دهه آینده ثابت خواهد بود.

دورنمایی که بریتیش پترولیوم برای تقاضای نفت در نظر گرفته با تمام شرکت های بزرگ انرژی و کشورهای عضو اوپک متفاوت است. صنعت نفت اصرار دارد مصرف نفت در جهان یک دهه دیگر رشد خواهد داشت و تنها کالایی خواهد بود که می تواند نیاز جمعیت رو به رشد جهان را تأمین کند.

ولی این شرکت بزرگ انگلیسی یک آینده متفاوت را توصیف می کند. آینده‌ای که برتری نفت در آن به چالش کشیده شده و بالاخره محو می‌شود. به همین دلیل است که جسورانه ترین قدم ها را در میان همتایان خود در راستای اهداف توافق اقلیمی پاریس برداشته است. برنارد لونی ۶ ماه پیش مدیریت بریتیش پترولیوم را در دست گرفت و در ماه اوت اعلام کرد ۴۰ درصد تولید نفت و گاز خود را طی دهه آینده کاهش می‌دهد و ۵ میلیارد دلار در سال برای ساخت یکی از بزرگترین کسب و کارهای انرژی تجدیدپذیر در جهان هزینه خواهد کرد.

وی عقیده دارد مصرف نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، سیاست های سختگیرانه دولت ها و تغییر رفتار مصرف کنندگان، نقطه اوج خود را پشت سر گذاشته است. دورنمای انرژی بریتیش پترولیوم نشان می‌دهد مصرف نفت ۵۰ تا ۸۰ درصد تا ۲۰۵۰ کاهش می یابد. تقاضا برای نفت در شرایط عادی کسب و کار بهبود می یابد ولی بعد روی ۱۰۰ میلیون بشکه در روز طی ۲۰ سال آینده ثابت می ماند.

بریتیش پترولیوم تنها شرکت بزرگ نفت نیست که کسب و کار خود را با تغییر انرژی هماهنگ می‌کند. شرکت های رویال داچ شل، توتال و برخی دیگر از شرکت‌های اروپایی هم همین رویه را به سمت انرژی های پاک تر در پیش گرفته اند چون مصرف کنندگان، دولت ها و سرمایه‌گذاران به تدریج خواستار تغییر هستند.

 بریتیش پترولیوم طی گزارشی اعلام کرد:« تقاضا برای نفت طی ۳۰ سال آینده کاهش می یابد و مقدار و سرعت این کاهش توسط افزایش کارآمدی و برقی شدن حمل و نقل جاده ای تعیین خواهد شد».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها