سیتی گروپ

شرکت خدمات مالی آمریکایی سیتی گروپ پیش بینی می‌کند قیمت نفت تا پایان سال آینده میلادی به ۶۰ دلار در هر بشکه برسد چون مازاد عرضه نفت در بازار تا آن زمان از بین خواهد رفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، شرکت خدمات مالی آمریکایی سیتی گروپ پیش بینی می‌کند قیمت نفت تا پایان سال آینده میلادی به ۶۰ دلار در هر بشکه برسد چون مازاد عرضه نفت در بازار تا آن زمان از بین خواهد رفت.

براساس اویل پرایس، اد مورس، مدیر جهانی تحقیقات کالای سیتی بانک طی مصاحبه ای گفت: اقتصادهای در حال رشد باعث می‌شوند تقاضای جهانی برای نفت در اواخر ۲۰۲۱ به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

طبق پیش‌بینی سیتی گروپ، قیمت نفت خام برنت که هفته گذشته در بحبوحه نگرانی در مورد تقاضا تا کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، سال آینده میلادی به طور متوسط ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد بود و تا پایان ۲۰۲۱ به ۶۰ دلار می‌رسد. انتظار می رود قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم که در روز دوشنبه ۳۷ دلار در هر بشکه بود، تا پایان سال آینده میلادی به ۵۸ دلار در هر بشکه برسد.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، یکی دیگر از بانک‌های بزرگ آمریکا هم نفت ۶۰ دلار در هر بشکه و حتی بیشتر از آن را برای سال آینده میلادی پیش بینی می کند.

گلدمن ساکس انتظار دارد نفت خام برنت در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار در هر بشکه برسد ولی سال آینده میلادی را با ۵۸ دلار به پایان برساند.

این بانک سرمایه گذاری تخمین می زند نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا فصل سوم ۲۰۲۱ به ۵۵.۸۸ دلار در هر بشکه برسد. پیش بینی قبلی برای قیمت نفت آمریکا برابر با ۵۱.۳۸ دلار در هر بشکه بود.

تحلیلگران گلدمن می گویند: «احتمال زیادی وجود دارد که واکسن کرونا تا بهار سال آینده در دسترس همه قرار گیرد. به این ترتیب رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت افزایش خواهد داشت».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها