دوماهنامه

بیست و پنجمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا برای مرداد و شهریور ۱۳۹۹و در ۱۰۴ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیک آن نیز بر روی سایت رسمی بورس کالا و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»؛ تیتر یک این شماره از نشریه با عنوان «پنج ابزار بورس کالا برای تامین مالی مسکن» است که به گفتگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اختصاص دارد.

در پرونده ابزارهای جدید مالی در بورس کالا نیز به گفت و گو با عبده تبریزی پرداخته ایم و در ادامه آن، آثار و نوشتارهایی از حمیدرضا صالحی، محمدرضا معتمد، علیرضا کلاهی، سیدرضا شهرستانی و جمعی از کارشناسان و کارگزاران و فعالان صنایع فولاد و پتروشیمی را در خصوص این پرونده می خوانید.

گزارش دیگری در این پرونده، به اوراق سلف موازی استاندارد به عنوان «محبوب ترین ابزار تامین مالی» نیز پرداخته شده و پس از آن درباره «دلربایی چهار صندوق طلایی» گزارشی جامع آمده است.

«روایت بی غل و غش تاریخ» عنوان گزارشی بعدی این نشریه است که طی آن تاریخ شفاهی بورس کالا تشریح شده  است.

در این شماره از دوماهنامه، گفتگویی مفصل با احمد صادقی اولین دبیرکل بورس فلزات را می خوانیم که طی این گفتگو از راه اندازی بورس فلزات با کمک ۱۱ آهن فروش بازار سخن می گوید.

«تابلوی سبز بورس کالا در بهار ۹۹» نیز عنوان گزارشی است که به آمار معاملاتی تالارهای مختلف بورس کالا پرداخته است.

مطلبی با عنوان «طلایی های تالار نقره ای» نیز از پیشتازان تالارهای معاملاتی در سه ماهه نخست امسال رونمایی کرده است. در گزارش بعدی با عنوان «ترین های بهار کارگزاران کالایی» نیز می توانید خوب های این صنعت در حوزه معاملات کالایی را بشناسید.

«رشد دلالی؛ خروج ناگزیر قیمت گذاری دستوری» نیز عنوان مطلبی است که طی آن به این موضوع پرداخته شده که چگونه دلالان اقدامات مقامات برای حفظ قدرت خرید مردم را به سود خود مصادره می کنند؟.

در گزارشی میدانی با عنوان روزگار ناشاد تاجران شادآباد نیز نویسنده پای درد و دل فعالان بازار آهن تهران نشسته است.

در ادامه، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد طی گفتگویی ردپای پررنگ رانت در بازار فولاد را نشان می دهد.

در این شماره از نشریه، ردپای کرونا هم دیده می شود. در این بخش، نویسنده پیروزی بورس کالایی بر رکود کرونایی را بررسی کرده و در گزارش بعدی آن از تب و لرز بورس های کالایی جهان در مواجهه با ویروس کرونا  سخن می گوید.

در صفحات پایانی بیست و پنجمین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا نویسنده با طرح این سوال که طلا بخریم یا سهام؟ نگاهی به دغدغه اصلی فعالان بازار برای سرمایه گذاری میان مدت داشته است.

علاقه مندان می توانند فایل کامل نسخه الکترونیک بیست و پنجمین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا را از آدرس ذیل دریافت کنند.

http://www.imereport.ir/d/2020/09/15/0/22130.pdf

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها