• ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 44251
پتروشیمی

شرکت پتروشیمی هنگلی در چین در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن دو واحد تولید ترفتالات اسید تصفیه شده (PTA) با ظرفیت ۵.۲ تن در سال در جنوب چین است. قرار است عملیات ساخت این واحدها تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت هنگلی حدود ۱۱.۵ میلیارد یوان (۱.۶۹میلیارد دلار) برای ساخت این واحدها در پارک پتروشیمی خلیج دایا در هویژو در استان گوانگدونگ سرمایه‌گذاری خواهد کرد،

این دو واحد کل ظرفیت تولید PTA شرکت Hengli را به ۶.۱۶ میلیون تن در سال می‌رسانند و این تولیدکننده را بالاتر از پیشرو فعلی تولید این محصول یعنی پتروشیمی Yisheng در بازار قرار می‌دهند. هنگلی درحال‌حاضر مالک پنج واحد تولید PTA در دالیان، یعنی جایی که پالایشگاه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای در جزیره Changxing قراردارد، است.

این شرکت در نظر دارد مبلغ ۱۸/۳ میلیارد یورو به صورت نقدی و مالی به منظور پوشش هزینه‌های باقی مانده واحدهای جدید را از طریق وام‌های بانکی تأمین کند.

با این اقدام هنگلی، به انبوه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی چینی در بازارهای مملو از PTA و پلی اتیلن ترفتالات (PET) پایین دستی اضافه می شود. تولیدکنندگان رقیب از جمله پتروشیمی Yisheng، Sanfangxiang و پتروشیمی Dongying United همگی از برنامه‌های خود برای گسترش ظرفیت تولید در ماه گذشته خبر داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها