سعد عبدی

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت براساس آخرین آمار تولید، تا پایان فروردین‌ماه سال جاری موفق به رشد تولید مس کاتدی شد به گونه ای که از برنامه تعریف شده ۷ درصد پیش افتاد.

به گزارش «کالاخبر» به گزارش مس پرس، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس، با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درمجموع ۲۴ هزار و ۶۱۵ تن بوده که در برابر برنامه تعریف‌شده ۲۳ هزار تنی، رشد ۷ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که تولید کنسانتره مس در مجموع کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره نیز طی این دوره زمانی، رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است، گفت: در طی این مدت، شرکت مس ۱۰۸ هزار و ۳۵۴ تن نسبت به برنامه تعریف‌شده ۱۰۳ هزار و ۲۶۳ تنی، با افزایش تولید کنسانتره مس روبرو بوده است.

به گفته عبدی تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی ۲۶ هزار و ۱۱۳ تن بوده است که نسبت به برنامه ۲۵ هزار و ۱۰۳ تنی رشد ۴ درصدی داشته است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی طی این بازه زمانی گفت: شرکت مس در مجموع ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده ۱۴ میلیون و ۹۹۷ هزار تنی، از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

عبدی اظهار داشت: برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری از معادن فوق نیز تا پایان نخستین ماه سال جاری ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تن بوده که با عملکرد ۴ میلیون و ۸۴۷ هزار تنی، ۲ درصد از برنامه جلوتر بوده است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با بیان این‌که کنسانتره مولیبدن در این ماه با تولید ۶۷۹ تنی رشد ۱۱ درصدی داشته است گفت: تولید لجن الکترولیزی (فلزات گرانبها) ۶۵ تن بوده است که در مقابل برنامه ۵۷ تنی رشد ۱۵ درصدی داشته است.

عبدی افزود: در سال جاری به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری با ابلاغ استراتژی‌های مانع زدایی و پشتیبانی همه‌جانبه از تولید، تلاش‌ها و سیاست‌ها در چارچوب رونق بخشی به تولید با اتکا به ظرفیت‌های درونی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بیش از پیش ‌قدم خواهیم برداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها