پتروشیمی

مقامات آلبرتا کانادا در حال مذاکره با عربستان به‌منظور ساخت یک مجتمع پتروشیمی در این کشور آمریکای شمالی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، روزنامه گلوب اند میل در گزارشی اعلام کرد که دولت استان آلبرتا کانادا برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک ۳.۸ تا ۷.۶ میلیارد دلاری به‌منظور ساخت یک مجتمع پتروشیمی در استان عمده نفت و گاز خیز کانادا با یک شرکت خصوصی عربستانی در حال مذاکره است.

آلبرتا مشوق‌هایی را برای توسعه ظرفیت‌ها در صنعت پتروشیمی به‌منظور افزایش آمار اشتغال و ایجاد تقاضا برای گاز طبیعی این استان، فراهم کرده است.

همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ (کرونا) سبب افت تقاضا برای سوخت و پایین آوردن قیمت‌های جهانی نفت خام شده و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی را مجبور به تعدیل نیروهای خود و کاهش هزینه‌ها کرده است.

دیل نالی، وزیر دستیار بخش گاز در استان آلبرتا به روزنامه گلوب اند میل گفت: شرکت‌های پتروشیمی عربستانی به دنبال مناطق جدید برای توسعه از جمله آلبرتا هستند.

وی به نام شرکتی که استان آلبرتا با آن در حال مذاکره است، اشاره‌ای نکرد اما دفترش اعلام کرد که این شرکت عربستانی خصوصی است.

جیسون کنی، نخست وزیر استان آلبرتا کانادا در بهار سال جاری میلادی در پی جنگ قیمتی ریاض و مسکو در بازارهای جهانی نفت خام از عربستان سعودی انتقاد کرده بود.

برنامه تشویقی استان آلبرتا به مجتمع‌های پتروشیمی پس از راه‌اندازی کمک هزینه ارائه می‌دهد  و همچنین استان آلبرتا اعلام کرد که می‌خواهد به یک تولیدکننده بزرگ پتروشیمی و مرکز بازیافت زباله‌های پلاستیکی بدل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها