• ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 45091
فولاد

در هفته ای که گذشت بازار سنگ آهن و فولاد جهان شاهد حرکت های متفاوتی بود برای نمونه سنگ آهن افت قیمت را به ثبت رساند در حالی که قراضه، بیلت، مقاطع تخت و طویل بهبود نرخ را تجربه کردند.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، بهبود تقاضا قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد را در چین طی هفته گذشته ابتدا تا ۳ دلار بالا برد و به ۱۱۹ دلار رساند ولی تا پایان هفته، افت تقاضا و افزایش تعداد محموله های عرضه شده قیمت را به ۱۱۷.۴۵ دلار در هر تن خشک سی اف آر  چین بازگرداند. حاشیه سود فولادسازان چینی آنقدر مطلوب نیست که به راحتی به فکر خرید سنگ آهن فاین باشند از طرفی هزینه بالای تامین کک نیز فشار بیشتری بر هزینه هایشان وارد کرده است. معمولا در ماه نوامبر تولید فولاد در شمال چین کمتر می شود و تقاضای سنگ آهن کاهش می یابد ولی فعالان بازار، فشار زیادی را بر روی قیمت این ماده اولیه برآورد نکرده اند.

در بازار صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد با ۳ دلار بهبود به ۷۵.۹ دلار در هر تن فوب رسید و  سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز به همین مقدار بالا رفت و ۷۳.۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

در بازار واردات قراضه ترکیه، قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ هفته گذشته نیز تا ۳ دلار دیگر بهبود داشت و ۲۹۶ دلار در هر تن سی اف آر شد. تمایل به خرید بین خریداران ترک بهتر شده و از آنجایی که معمولا فولادسازان ترک ترجیح می دهند برای یک تا دو ماه بعد موجودی در انبار داشته باشند به زودی خرید ها بیشتر می شود.

هفته گذشته قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن تا ۶ دلار رشد داشته و به نزدیکی ۲۸۰ دلار در هر تن فوب رسیده بود. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا با ۵ دلار رشد، ۳۰۸ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شد. در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده ۲۸۱ دلار در هر تن ثبت شد که در ثبات بود.  

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته با ۵ دلار رشد ۴۱۵ دلار فوب ثبت شد.

در ترکیه بیلت وارداتی تا ۳ دلار بالا رفته و ۴۲۸ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شد. بیلت صادراتی ترکیه نیز رشد داشته و از ۴۲۵ دلار به ۴۳۷ دلار هر تن فوب رسیده بود.

در جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی کمتر از ۳ دلار رشد داشته و به ۴۵۵ دلار در هر تن سی اف آر رسیده بود. در چین قیمت بیلت وارداتی از ۴۴۳ دلار به ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار سی اف آر رسید چراکه خرید ها افزایش داشت. برخی پیشنهاد ۴۷۰ دلار در هر تن سی اف آر را نیز برای بیلت اندونزی شنیدند.

بیلت صادراتی ایران نیز از ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار به ۴۰۷ تا ۴۱۱ دلار فوب تغییر داشت.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی سی آی اس از ۴۵۰ دلار به ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار در هر تن فوب بهبود داشت. در ترکیه میلگرد صادراتی از ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار به ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار فوب بازگشت.

در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی تا ۱۵ دلار رشد داشته و ۴۸۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شده است. در چین قیمت میلگرد صادراتی ۵ دلار بهبود یافته و ۴۹۴ دلار در هر تن فوب شده بود.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد ۴۶۰ یورو در هر تن درب کارخانه بود که ۲ یورو بهبود داشت. در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۰۸ دلار هر تن درب کارخانه و همچنان ثابت بود.

ورق

ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته ای که گذشت در ۴۸۵ دلار در هر تن فوب بدون تغییر ماند. ورق گرم وارداتی در ترکیه نیز تغییری نداشته ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار  هر  تن سی اف آر بود.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین ۸ دلار بالا رفته و ۵۲۵ دلار در هر تن فوب ثبت شد. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز در حدود ۵۳۰ دلار در هر تن سی اف آر نسبتا در ثبات بود.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۲ یورو رشد داشت و ۵۲۰ یورو در هر تن درب کارخانه شد. در بازار امریکا نیز ورق گرم ۵ دلار رشد داشته و به ۷۰۵ دلار در هر تن درب کارخانه رسید.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها