مقاطع طویل

پس از شکسته شدن رکوردهای چندین ساله محصولات فولادی و مواد اولیه، در نیمه اول ژانویه شاهد تغییر روند بازار هستیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلنر، در چین، بازیگردان اصلی بازار فولاد به دلیل تعطیلات پیش روی ملی، فعالیت بازار را کمتر کرده و همین امر کاهش تا ٢٠ دلاری بهای مقاطع فولادی را به همراه داشته است؛ در حال حاضر میلگرد ٦٧٢ و مفتول ٦٩٢ دلار به ازای هر تن در بازار داخلی ارزیابی می شود.

سطح بالای تولید روزانه فولادسازان تنها موجب افزایش بیشتر موجودی انبارها شده است. مجموع موجودی میلگرد و مفتول تجار نیز ۷۸۰ هزار تن افزایش داشته و به ٥.٨٨ میلیون تن رسیده است. پیشنهادات فروش خارجی چینی ها هم با کاهش ١٥ دلاری برای میلگرد و ٣٥ دلاری برای مفتول ٦٢٥ و ٦٤٥ دلار در هر تن FOB شنیده می شود.

در منطقه MENA کاهش تقاضا تامین کنندگانی را که تا ١٠ روز پیش سودای میلگرد ٧٥٠ دلار در هر تنی را در سر می پروراندند وادار به کاهش پیشنهادات تا ٦٨٠ دلار EXW کرده است. در ترکیه پیشنهاد تجار تا ٦٢٠ دلار EXW و فولادسازان تا بازه ٦٤٠ تا ٦٦٠ دلار EXW افت داشته است. در جنوب شرقی آسیا پیشنهادات با کاهش ٢٠ دلاری در محدوده ٦٤٠ تا ٦٦٠ دلار CFR برای تحویل مارچ قرار گرفت ولی نرخ مطلوب خریداران در بازه ٦٣٠ تا ٦٤٠ دلار CFR قرار دارد. برای مفتول پیشنهادات در بازه ٦٥٠ تا ٦٩٠ دلار CFR شنیده می شود.

سقوط بهای قراضه در ترکیه، سرمای هوای چین و کاهش ساخت و ساز و تقاضا بازگشت مجدد چین به بازار صادرات با قیمت های پایین را به دنبال داشته و بهای محصولات فولادی را تحت فشار قرار داده است. انتظار می رود این روند تا انتهای فوریه، در صورت عدم تغییر قابل توجه مواد اولیه، ادامه پیدا کند و محصولات چینی بازارهای مناطق جنوب شرقی آسیا و سایر مناطق را، به جز در امریکا و اروپا که با تعرفه های حمایتی دولت ها رو به رو هستند، مجددا در دست بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها