بانک جهانی

یکی از کارشناسان ارشد بانک جهانی اعلام کرد: روند بهبود اوضاع نسبت به بحران کرونا بسیار کند پیش خواهد رفت و ممکن است سطح رشد اقتصادی جهان هرگز به دوران پیش از کرونا باز نگردد.

به گزارش کالاخبر به نقل از راشا تودی، پاتریک کربی، کارشناس ارشد بانک جهانی ‌اعلام کرد: روند بهبود اوضاع نسبت به بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیار کند پیش می‌رود.

وی گفت: ممکن است رشد اقتصاد جهانی هرگز به سطح دوران پیش از کرونا باز نگردد.

وی طی سخنرانی در یک مجمع اقتصادی در مسکو که به صورت مجازی برقرار شد گفت: ما معتقدیم برای چند سال سطح اقتصاد جهانی پایین‌تر از سال ۲۰۰۹ باقی خواهد ماند و تقریبا هرگز میزان رشد آن به دوران قبل از کرونا باز نخواهد گشت.

کربی ادامه داد: مشاهدات انجام شده از شرایط موجود در بسیاری از کشورها در سراسر جهان تبعات بسیار سنگین اقتصادی شبیه آنچه در بحران مالی سال ۲۰۰۹ ـ ۲۰۰۸ شاهد بودیم را نشان می‌دهد.

این کارشناس ارشد بانک جهانی می‌گوید: موج دوم شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها آغاز شده و به همین دلیل روند بهبود اوضاع در جهان کند پیش می‌رود و بانک‌های مرکزی کشورها مجبور خواهند بود تا نرخ بهره خود را پایین نگه دارند.

کربی ادامه داد: در حالی شاهد تبعات سنگین شیوع کرونا در جهان هستیم که در سه ماهه سوم سال جاری شاهد بهتر شدن اوضاع و رشد مثبت در بسیاری از اقتصادهای جهان نسبت به سه ماهه دوم بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها